شهرکرد؛

50 حلقه چاه غیر مجاز از مدار برداشت خارج شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال 50 حلقه چاه غیر مجاز در استان از مدار برداشت خارج شد.

50 حلقه چاه غیر مجاز از مدار برداشت خارج شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ کوروش نادری افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، تا پایان سال جاری 150 حلقه چاه غیر مجاز دیگر نیز در چهارمحال و بختیاری از مدار برداشت خارج می شود.

وی، با اشاره به ممنوعه شدن برداشت از 8 دشت استان بر اثر خشکسالی متوالی اضافه کرد: در سال های اخیر 60 درصد قنات های چهارمحال و بختیاری خشک و سفره های آب زیرزمینی استان با افت 25 متری همراه شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: مسدود کردن چاه های غیر مجاز در راستای جلوگیری از برداشت بی رویه آب های زیرزمینی با جدیت پیگیری می شود.

نادری همچنین از نصب کنتورهای هوشمند در سه منطقه استان در ماه های آینده خبر داد و گفت: طبق ماده 12 قانون توزیع عادلانه آب، باید وسایل اندازه گیری و کنتورهای هوشمند بر روی چاه های مجاز و منابع آبی نصب تا از این طریق مقدار آب استحصالی از چاه ها مشخص شود.

به گفته وی؛ هم اکنون 3 هزار و 431 حلقه چاه دارای پروانه بهره برداری در چهارمحال و بختیاری حفر شده که 2 هزار و 823 حلقه آن تأمین کننده آب بخش کشاورزی، 387 حلقه تأمین کننده آب بخش صنعت، 146 حلقه تأمین کننده آب شرب و بهداشت شهری و 75 حلقه تأمین کننده آب شرب و بهداشت روستایی است.

انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.