کرمان؛

برگزاری جشنواره غذای سالم در جیرفت

به مناسبت روز جهانی غذا، جشنواره غذای سالم در دبیرستان عشایری زینبیه شهرستان جیرفت برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ منصوره رستمی، مدیر دبیرستان عشایری زینبیه، با اشاره به اینکه هرسال روز 24 مهر مطابق با 16 اکتبر، روزجهانی غذا نامیده می شود، گفت: در سال 1945 میلادی در چنین روزی سازمانی جدید در سازمان ملل به نام سازمان خوار و بار و کشاورزی (FAO) ایجاد شد تا تلاش نماید دولت ها را متقاعد، متعهد و هدایت کند

که سیاست های کشاورزی پایدار و سالم را توسعه دهند، به مدیریت آب در کشاورزی اهمیت دهند و بر قیمت غذا نظارت کنند، به گونه ای که مردم در تمام اوقات به غذای کافی و سالم دسترسی داشته باشند.

همچنین اسلام ستوبر کارشناس مشاوره اداره آموزش و پرورش عشایری نیز در این مراسم با پرداختن به نقش تغذیه در یادگیری دانش آموزان گفت: ورزش، خواب و تغذیه مناسب از جمله عوامل مهم و تاثیر گذار در یادگیری می باشند که دانش آموزان باید به این امر توجه خاصی داشته باشند.

وی افزود: تحقیقات انجام شده نشان داده که زمان وعده های غذایی از اهمیت خاصی برخوردار است، مثلا زمان استفاده از صبحانه باید قبل از ساعت 7و 30 دقیقه ،نهار قبل از 13 و 30 دقیقه و شام قبل از 20 و 30 دقیقه باشد.

سوگند مشایخی کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ،نیز شرط اصلي سالم زيستن را داشتن تغذيه صحيح دانست و افزود: تغذيه صحيح يعني رعايت دو اصل تعادل و تنوع در برنامه غذايي روزانه، تعادل به معني مصرف مقادير كافي از مواد مورد نياز براي حفظ سلامت بدن و تنوع يعني مصرف انواع مختلف مواد غذايي كه در 4 گروه اصلي غذايي معرفي شده اند.

وی گفت: بهترين راه اطمينان از تعادل و تنوع در غذاي روزانه استفاده از هر 4 گروه اصلي غذايي است.

فریبا رشیدی مربی بهداشت و سلامت این مدرسه نیز در ادامه این مراسم به تعادل در خوردن غذا و ویتامین های محلول در چربی ها و ضرورت خوردن این ویتامین ها اشاره کرد و گفت: ویتامین های محلول در چربی مانند ویتامین A ویتامین D، ویتامین E و ویتامین K نقش زیادی در بدن ایفا می کنند.

وی افزود: نیاز روزانه‌ی ما به این ویتامین‌ها بر هیچ کس پوشیده نیست و برای این که بدن ما به خوبی بتواند وظایف خود را انجام دهد باید حتما ویتامین های مورد نیاز را جذب کند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار