ایلام؛

اجرای 100 برنامه ورزشی در هفته تربیت بدنی و ورزش در استان ایلام

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام گفت: همزمان با آغاز هفته تربیت بدنی و ورزشی، یکصد برنامه ورزشی در نقاط مختلف استان ایلام برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، همزمان با روز تربیت بدنی و ورزش، نمایشگاه رشته های ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام افتتاح شد که مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام در حاشیه افتتاح این نمایشگاه با اعلام اینکه در هفته تربیت بدنی و ورزش یکصد برنامه ورزشی در استان ایلام اجرا می شود، گفت: در حال حاضر 320 هیئت ورزشی سازمان یافته در استان ایلام فعالیت دارند که از این میزان، تعداد 50 هیئت ورزشی در مرکز استان به عنوان هیئت های ورزشی استانی مشغول به فعالیت ورزشی هستند.
 
بهروز حیدرزاده افزود: در سال گذشته تعداد 27 هزار ورزشکار بیمه شده و سازمان یافته در استان ایلام در باشگاه ها و رشته های مختلف ورزشی فعالیت داشته اند که در از ابتدای سال جاری تاکنون، 20 هزار ورزشکار در استان ایلام بیمه شده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد مطلوبی دارد.
وی تصریح کرد: در یکسال گذشته بیش از 120 هزار نفر نیز در رشته های ورزش های همگانی فعالیت داشته اند که با احتساب 27 هزار ورزشکار سازمان یافته، در مجموع حدود 147 هزار ورزشکار در رشته های ورزش های حرفه ای و همگانی فعالیت داشته اند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام از سفر معاون پارلمانی وزیر ورزش و جوانان به استان ایلام خبر داد و گفت: به منظور بررسی مشکلات ورزش و جوانان استان و هیئت های ورزشی، خادم معاون پارلمانی وزیر ورزش و جوانان به مدت دو روز به استان ایلام سفر می کند تا از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات ورزشی این استان قرار گیرد.

عباسی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام گفت: در نمایشگاه رشته های ورزشی که به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش در این دانشگاه به مدت یک هفته دایر شده است، 15 غرفه شامل ورزش های هوایی، غرفه دارت، فلوربال، کریکت، طناب کشی، راگبی، فوتبال رومیزی و بازی های الکترونیک وجود دارد.

به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام، یک هزار و 500 دانشجوی ورزشکار در ورزش های حرفه ای و همگانی در این دانشگاه فعالیت می کنند.

همچنین به منظور بهبود فعالیت های ورزشی در دانشگاه آزاد اسلامی، تفاهم نامه ای به منظور حمایت از ورزش های حرفه ای بین اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام و دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام امضاء شد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.