سمنان؛

حضوربیش از 12 هزار نفر در آئین اربعین از استان سمنان

ثبت نام اربعین حسینی در سامانه سماح از اول مهر آغاز شده است و تا 24 آبان 95 ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان در چهارمین جلسه ستاد اربعین حسینی استان سمنان اعلام کرد: در سال گذشته بیش از 6 هزار نفر از استان برای شرکت در مراسم با شکوه اربعین حسینی از استان سمنان به کربلای معلی اعزام شده بودند که امسال برای حضور 12 هزار نفر در این آئین برنامه ریزی شده است.
محمود قنبری با بیان اینکه پاسداشت اربعین حسینی و حضوری با شکوه در این آئین نشان دهنده عظمت و صلابت اسلام و دین تشیع است، اظهار داشت: همه دستگاه های اجرایی در استان سمنان باید در ساماندهی و تضمین امنیت مسافران تلاش کنند.
قنبری افزود: احترام به زائران و تکریم آنها باید در اولویت کاری دستگاه های اجرایی قرار گیرد و با تلاش مردم و مسوولان تا چند روز آینده، مساله اسکان و تغذیه زائران اربعین حسینی برنامه ریزی می شود.
وی عنوان کرد: خبرگزاری ها و رسانه ها می تواند به منظور افزایش کمک های مردمی برای برگزاری باشکوه اربعین حسینی نقش اساسی ایفا کنند و در برگزاری هر چه با شکوه تر این آئین مشارکت داشته باشند.
قنبری خاطر نشان کرد: اداره کل های کمیته امداد، تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه، نقش اساسی در جمع آوری کمک های مردمی در این طرح ملی و مذهبی دارند.
معاون سیاس و امنیتی استانداری سمنان افزود: استان وظیفه تامین سه وعده غذا و اسکان بیش از 20 هزار زائر در کربلا معلی را برعهده دارد .
 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت: مردم تنها از طریق ثبت نام در سامانه ویژه سماح و با انجام مراحل قانونی به کربلای معلی اعزام می شوند و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت برای حضور در این آئین با توجه به این سامانه باید اقدام کنند.
محمود قنبری تصریح کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته مردم استان سمنان از طریق مرز چذابه به کربلای معلی و نجف اشرف اعزام می شود که این امر در کاهش ترافیک و خستگی زائران مؤثر است.
وی اضافه کرد: به منظور افزایش رفاه زائران و سفری ارزان قیمت، ستاد اربعین حسینی در استان تمام تلاش خود را برای افزایش امکانات رفاهی و کاهش قیمت ها انجام می دهد.
ثبت نام اربعین حسینی در سامانه سماح از اول مهر آغاز شده است و تا 24 آبان 95 ادامه دارد.
انتهای پیام/ م
برچسب ها: بیش از ، 12هزار ، درعراق ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.