نحوه مدیریت تعیین کننده کیفیت موسسات غیردولتی/ هیچ مجوزی برای صدور موسسه غیرانتفاعی جدید صادر نشده است

مدیرکل دفتر آموزش های غیر دولتی وزارت علوم درباره ساماندهی موسسات غیر دولتی و غیرانتفاعی و شرط لازم برای ارتقای کیفیت آنها خبر داد.

کارن ابری نیا مدیر کل دفتر آموزش های غیر دولتی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: قطعا برای شروع فعالیت موسسات و دانشگاه‌های غیردولتی و غیرانتفاعی شرایط سختی در نظر گرفته نمی‌شود.

وی ادامه داد: بدون شک فراهم کردن شرایط سختی چون تهیه فضای فیزیکی بزرگ، ساختمانی کاملا مجهز و تعداد هیات علمی بالا سرمایه گذاری قوی می خواهد که معمولا اعضای هیات موسس و هیات علمی از چنین بنیه مالی برخوردار نیستند و به همین دلیل برای شروع فعالیت شرایط آسان در نظر گرفته می شود.

به گفته ابری نیا، در واقع شرایط آسان گرفته می شود تا موسسات بتوانند با جذب دانشجو و دریافت شهریه شروع به سرمایه گذاری و رشد کنند.

مدیرکل دفتر آموزش های غیر دولتی وزارت علوم اظهار داشت: قطعا یکی ازمحوری ترین عوامل تعیین کننده کیفیت، مدیریت است و موسساتی که از استادان برجسته بازنشسته یا استعفا داده از دانشگاه خودشان تشکیل شده از کیفیت بالاتری برخوردار هستند چرا که هیات رییسه آن بطور تمام وقت آنجا حضور دارند.

وی ادامه داد: با این وجود موسساتی هستند که رییس آن در شهر دیگر مستقر است و طی سفرهای 2 روزه یا چند روزه به موسسه غیردولتی سرکشی می کند طبیعی است که چنین فردی نمی تواد پاسخگوی فعالیت‌های آن موسسه باشد.

ابری نیا اعلام کرد: مدیریت کاملا در کیفیت موسسات تعیین کننده است و طبق بخشنامه ای که اخیرا به تمام موسسات ابلاغ شده رییس تمام وقت باید آیین نامه جامع مدیریت دانشگاه‌ها را در موسسه خود نصب کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا درنظر گرفتن شرایط سهل نمی تواند دلیلی بر رشد بی کیفیتی موسسات باشد، گفت: شرایط سهل برای صدور موافقت اصولی است و بعد از آن موسسات باید موافقت قطعی خود را بگیرند.

مدیرکل دفتر آموزش های غیر دولتی وزارت علوم اعلام کرد: در دوره جدید هیچ مجوز جدیدی صادر نشده و روی موسسات موجود تمرکز شده است. از طرفی تعداد این موسسات فعلی بیش از حد نیاز کشور بوده و باید برای ساماندهی و ارتقای کیفیت آنها به منظور بهره گیری مناسب دانشجویان تلاش کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار