مهم‌ترین هدف وزارت علوم افزایش کیفی دانشگاه‌های داخل کشور از نظر اساتید، دانشجویان و ارتقای پژوهشی و آموزشی است.

حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در واقع مهم‌ترین هدف ما افزایش کیفی  دانشگاه‌های داخل کشور چه از نظر اساتید و چه از نظر دانشجویان و هم از لحاظ پژوهشی و آموزشی است.

وی ادامه داد: در سال گذشته نیز مسئولان 12 دانشگاه برتر کشور به روسیه سفر کردند و این سفر منجر به انعقاد قراردادهایی در حوزه اعطای بورس، تبادل دانشجو و پروژه های مشترک تحقیقاتی بود که بسیاری از این قراردادها اجرایی شده است.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل در خصوص خواهرخواندگی دانشگاها به سه نکته مهم اشاره و بیان کرد: در این مورد سه نکته حائز اهمیت هم برای دانشگاه و هم برای کشور که یکی از لحاظ کیفی در دانشگاها و دیگری تجهیز شدن آزمایشگاها وجود دارد و لازم است از اساتید و کارگروه‌های دیگر کشورها برای دورهای مختلف استفاده کنیم.

به گفته سالار آملی، کشور ایران شش نفر را به این کارگروه معرفی کرده است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه کشور ما در برخی از رشته‌ها آنقدر قوی است که دانشجویان کشورهای خارجی تمایل دارند در دانشگاهای ما ادامه تحصیل دهند.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل یادآورشد: به هر حال با این کار می توانیم کیفیت دانشگاه‌های کشورمان را بالا برده و شاهد بهره‌وری بیشتری در مباحث آموزشی و پژوهشی در محیط دانشگاه باشیم. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار