اهواز؛

انتظار مردم برای بازگشایی موزه های رامهرمز

رئیس انجمن دوستداران میراث فرهنگی رامهرمزگفت: موزه‌های تاریخی و مردم‌شناسی این شهرستان مستقر در عمارت صمیمی حدود چهار سال است که در تعطیلی به سر می‌برند .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، منصور معتمدی، رئیس انجمن دوستداران میراث فرهنگی رامهرمز اظهار کرد: با توجه به مشکلاتی که ساختمان این موزه‌ها داشت، یک سال است که از مرمت آن می‌گذرد و مردم منتظر بازگشایی آن‌ها هستند.

وی افزود: یکی از سیاست‌های کلی دولت اولویت قرار دادن گردشگری است که متأسفانه مسؤولان میراث فرهنگی شهرستان و استان آن‌چنان‌که باید بهایی به این موضوع مهم نمی‌دهند.

معتمدی بیان داشت: با توجه به این‌که مردم این شهرستان اشیاء فراوانی را به موزه رامهرمز اهداء کرده‌اند خواهان بازگشایی هرچه سریع‌تر موزه‌های این شهر هستند.

وی خاطرنشان کرد: درگذشته از شهرهای اطراف رامهرمز گروه‌های دانشجویی و مردم بسیاری برای بازدید این موزه به این شهر می‌آمدند که باعث رونق اقتصادی نیز می‌شدند.

رئیس انجمن دوستداران میراث فرهنگی رامهرمز در پایان گفت: باید اقدامات حفاظتی برای موزه سنگ توسط میراث فرهنگی انجام شود تا در برابر باران و آفتاب مورد فرسایش قرار نگیرند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.