پارسا در افتتاحیه سرشماری نفوس‌ومسکن:

مأموران آمارگیر از امروز به در منازل مراجعه می‌کنند/ اطلاعات مردم محرمانه باقی می‌ماند

رئیس مرکز آمار ایران گفت: مردم ایران از ارائه صحت اطلاعات نترسند چرا که این آمارها حتی با دستور مقام قضایی در اختیارشان قرار نمی‌گیرد.

مأموران آمارگیر از امروز به در منازل مراجعه می‌کنند/ اطلاعات مردم محرمانه باقی می‌ماند
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امید علی پارسا، رئیس مرکز آمار ایران در افتتاحیه سرشماری نفوس‌ومسکن شهر تهران که امروز( چهارشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: مردم از ارائه صحت اطلاعات نترسند چرا که این آمارها محرمانه است و حتی با دستور قضایی هم دراختیارشان قرار نمی‌گیرد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه ایران بالاترین رکورد را در ثبت نام اینترنتی نفوس‌ومسکن دارد و فلسفه تمدید 3 روزه، امکان فرصت مجدد به افرادی است که نتوانسته‌اند تاکنون به صورت اینترنتی ثبت نام کنند.

پارسا با بیان اینکه کاربرد سرشماری فقط در جایگاه کلان نیست، ادامه داد: شهرداری‌ها می‌توانند با استفاده از اطلاعات ثبت شده، هزاران برنامه تأثیرگذار را اجرا کنند.

وی افزود: در علم آمار نخستین گام، استفاده از فهرست است به این نحو که اطلاعات در چارچوب و نظم خاصی قرار می‌گیرد و تمامی کارهای علمی و نمونه‌گیری کشور با کمک آن انجام می‌شود.

پارسا تأکید کرد: چرا کشور باید 2 نرخ تورم و رشد اقتصادی داشته باشد. این مسائل غیر از کاهش اعتماد مردم به نظام آماری، نتیجه دیگری ندارد.

رئیس مرکز آمار ایران با توضیحاتی درباره طرح نفوس‌ومسکن، افزود: در شهرهای بزرگ که استفاده از اینترنت بیشتر فراهم بود انتظار می‌رفت مشارکت مردم بیش از این آمار باشد اما اعتماد 33 میلیون نفری پایتخت‌نشینان هم جای تقدیر دارد.

وی بیان کرد: انتظار ما از مشارکت بیشتر مردم پایتخت به این دلیل است که توقع داریم تهران در جایگاه کلان‌شهر و در تراز واقعی خود قرار گیرد.

پارسا ادامه داد: از امروز مأموران سرشماری به در منازل حتی افرادی که ثبت نام اینترنتی کرده‌اند، مراجعه می‌کنند.

رئیس مرکز آمار ایران، گفت: از مردم تقاضا داریم با مأموران سرشماری همکاری و همدلی لازم را انجام دهند چرا که این افراد برای کمک به ثبت اطلاعات، از 7 صبح تا ساعت 20 در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار