بجنورد؛

صدور 38پروانه کاربرد استاندارد

از ابتدای سال جاری تاکنون 38پروانه کاربرد استاندارد برای واحدهای تولیدی خراسان شمالی صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد،مدیرکل استاندارد استان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گفت : با صدور این پروانه ها تاکنون 62درصد برنامه صدور پروانه انجام شده است.

فهیمه مهمان نواز افزود:سیاست ما از ابتدای سال باتوجه به سال اقتصادمقاومتی و تحریم های اقتصادی حاکم بر کشور، بیشتر همراهی و مشاوره با واحدهای تولیدی و رفع نقص بوده تا اینکه ابطال پروانه و استفاده از نیروی قهریه در واحدها داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد:ابتدای سال یک متخلف در زمینه جعل علامت استاندارد فیلتر هوای ماشین دستگیر و به 14سال حبس محکوم شد و تمام فیلترها از استان جمع آوری شد.

مهمان نواز به وضعیت نامناسب آسانسورهای مراکز دولتی و عمومی استان اشاره کرد و افزود:سال گذشته فراخوانی جهت اقدام مراکز به گرفتن پروانه انطباق ایمنی آسانسورها داده شد که متاسفانه هیچ اقدامی از سوی مراکز صورت نگرفت و استاندارد خود وارد عمل شد و 35 آسانسور مراکز دولتی را مورد آزمون قرار داد.

وی افزود : متاسفانه تمام این 35مورد عدم انطباق با استانداردها را داشتند و تاکنون بعد از گذشت یک سال 3مرکز از این مراکز اقدام به گرفتن پروانه انطباق کردند که یکی از آن ها موفق و 2دستگاه دیگر در حال انجام کار هستند.

مهمان نواز به نگرانی خود از آسانسورهای مراکز خصوصی و ساختمان های شخصی اشاره کرد و گفت :با توجه به عدم ورود استاندارد به این اماکن و علی رقم دادن هشدارها تاکنون مراجعات محدودی برای گرفتن پروانه انطباق فنی آسانسورها داشته ایم.

گفتنی است:قریب به اتفاق نقص آسانسورهای استان نقص های بحرانی بوده است.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.