همدان؛

سرشماری حضوری در همدان آغاز شد

رئیس برنامه و بودجه استان گفت: سرشماری نفوس و مسکن حضوری در این استان با مشارکت 600 مامور آمارگیری آغاز شد.

سرشماری حضوری در همدان آغاز شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ اسکندر صیدائی افزود: همچنین برای اجرای سرشماری نفوس و مسکن در این استان 200 نیروی پشتیبانی نیز فعالیت دارند.

وی ادامه داد: همچنین همزمان با سرشماری حضوری سرشماری اینترنتی نیز تمدید شده و خانوارها می توانند تا پایان ساعت 24 روز جمعه 30 مهرماه نسبت به نام نویسی اینترنتی اقدام کنند.

وی تصریح کرد: تاکنون 400 هزار نفر شامل 120 هزار خانوار در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن در استان همدان شرکت کرده اند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان از مردم خواست در طرح ملی سرشماری نفوس و مسکن سال 95 مشارکت لازم را داشته باشند و با ماموران سرشماری همکاری کنند.

صیدائی با بیان اینکه جمعیت آماری سال 90 در استان همدان 500 هزار خانوار است افزود: میانگین شرکت جمعیت در استان همدان در سرشماری نفوس و مسکن سال جاری تاکنون 20 درصد بوده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان بیان کرد: تا سال 85 دوره های 10 ساله سرشماری انجام می شد اما از سال 1385 دوره های سرشماری پنج ساله انجام شده است.

وی ادامه داد: کامل ترین و جامع ترین روش جمع آوری اطلاعات، سرشماری است و اجرای صحیح و دقیق آن مشارکت و حضور حداکثری مردم را می طلبد.

وی با بیان اینکه سرشماری به طور اینترنتی برای اولین بارانجام شده افزود: این سرشماری سرعت، دقت و صرفه جویی در هزینه را به دنبال داشته است.

وی با بیان اینکه دسترسی به آمار و اطلاعات دقیق و مستند در حوزه های مختلف ضامن اخذ تصمیم گیری های صحیح و اثر گذار در مسیر توسعه کشور است افزود: اجرای صحیح طرح سرشماری لازمه برنامه ریزی دقیق در حوزه های مختلف توسعه شهری، روستایی و عشایری، آموزش، نیروی انسانی، بهداشت، بیکاری، اشتغال و میزان درآمد زایی عمومی است.

صیدایی با اشاره به اینکه ثبت اینترنتی اطلاعات و آمار مردم در قالب سرشماری موجب افزایش سرعت و دقت در این امر و کاهش هزینه های غیر ضروری می شود تصریح کرد: تاکنون روند اجرای طرح سرشماری در استان همدان خوب بوده اما انتظار بیشتری در زمینه همکاری عموم مردم و دستگاه های اجرایی برای ثبت اینترنتی آمار و اطلاعات می رود.

وی اظهار کرد: همه دستگاه های اجرایی و مدیریتی موظف هستند همکاری بیشتری با مردم داشته باشند تا مردم مشارکت اثر بخشی در روند توسعه شهرستان، استان و کشور خود داشته باشند.

صیدایی تاکید کرد: آمار و اطلاعات اخذ شده از مردم در سرشماری محرمانه باقی می ماند و حتی دستگاه قضایی نیز نمی تواند به آن دسترسی پیدا کند.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.