همدان؛

طرح های بزرگ صنعتی با سرمایه 72 هزار میلیاردی در استان

معاون منابع انسانی استانداری همدان گفت:30 طرح بزرگ صنعتی با سرمایه ای افزون بر 72 هزار میلیارد ریال در این استان در حال اجرا است.

طرح های بزرگ صنعتی با سرمایه 72 هزار میلیاردی در استانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ رضا قیاسی در همایش عزت حسینی، اشتغال و خودکفایی افزود: برخی طرح های اقتصادی که موجب توسعه زیربنایی استان می شود در حال اجرا هستند و طرح پتروشیمی ابن سینا نمونه ای از آن است که می تواند با سه محصول تولیدی خود صنایع دیگر را حمایت کند.

وی ادامه داد: استان همدان همگام با توسعه صنایع سنگین و مادر به توسعه واحد های کوچک و صنایع زودبازده و اشتغالزا نیز توجه ویژه دارد و هم اکنون 21 هزار واحد کوچک خوداشتغالی با ایجاد اشتغال برای 35 هزار نفر در استان فعال است.

وی اضافه کرد: استان همدان سرشار از فرصت های بسیاری برای توسعه است و موقعیت خاص راهبردی دارد و منابع انسانی جوان و بالنده از بهترین دستاوردها و قابلیت های استان است.

وی با اشاره به کشاورزی محور بودن استان همدان گفت: علاوه بر فعالیت بخش کشاورزی، از صنایع تبدیلی در استان بهره گرفته می شود و حوزه گردشگری با دارا بودن یک هزار و 800 جاذبه گردشگری فرصت دیگری برای توسعه استان است.

قیاسی وجود بزرگترین غار آبی جهان در همدان و ثبت لالجین به عنوان بزرگترین شهر سفال جهان را از دیگر فرصت های موجود در استان دانست و گفت: فرصت های استان همدان بکر مانده است.

وی تصریح کرد: استان همدان تا چندی پیش مسیر گردشگری بود ولی با قابلیت های موجود در این استان به هدف گردشگری تبدیل شده است و باید با استفاده از ظرفیت هایی از قبیل طبیعت زیبا و آب و هوای مناسب شاخص های اقتصادی را ارتقا دهیم.

معاون اقتصادی استانداری همدان با بیان اینکه این استان در بحث صنایع دستی همواره پیشگام بوده است گفت: از فرش تا گلیم و منبت در روستاهای همدان تولید می شود و در برخی روستاهای همدان که به حرفه منبت و تراشکاری اشتغال دارند نرخ بیکاری به صفر رسیده است.

قیاسی اضافه کرد: تولیدات منبت همدان بازارهای منطقه و کشورهای حاشیه خلیج فارس را به خود اختصاص داده که باید این حوزه را بیش از گذشته حمایت کنیم و هم اکنون یاقوت صورتی و کبود در استان کشف شده که به صورت اشیای زینتی تراش می خورد.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار