شیراز؛

شیراز میزبان دومین همایش بین‌المللی ارگونومی ایران

دومین همایش بین‌المللی ارگونومی ایران از امروز در شیراز آغاز شده است و تا 30 مهر ادامه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مدیر اجرایی این همایش گفت: این همایش با شعار ارگونومی، کارآفرینی و حرکت به سوی دانشگاه نسل سوم ، با حضور 500 صاحب‌ نظر و کارشناس از سراسر کشور  به همراه سه مهمان خارجی از کشور های کانادا و سوئد در شیراز آغاز شد.
رازقی افزود: دراین همایش، 52 استاد داخلی در موضوعات گوناگون ارگونومی شامل طراحی انسان محور، ارگونومی شناختی، ارگونومی فیزیکی و ایمنی خطای انسانی سخنرانی می کنند.
علی‌ رضا چوبینه دبیرعلمی این همایش گفت: در این همایش سه روزه 45 مقاله شفاهی و 151 مقاله به صورت پوستر ارائه و 13 کارگاه تخصصی و دو پنل تخصصی در ابعاد مختلف علم، روز ارگونومی برپا می شود.
 وی افزود: برپایی دو میزگرد علمی تخصصی با موضوع "افق آموزش و پژوهش در ارگونومی و جایگاه شغلی دانش آموختگان رشته ارگونومی" و  "ارگونومی در صنعت ،چالش‌ها و فرصت‌ها" از  دیگر برنامه‌های این همایش است.
رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در افتتاحیه این همایش گفت: توجه نکردن به سلامت کارگر، تولید و کارفرما را با مشکل روبرو خواهد کرد  و دستیابی به توسعه پایدار در گرو حفظ و ارتقاء سلامت کارکنان و کارگران است.
خسرو صادق نیت افزود: اغلب بیماری های شغلی مانند سرطان، کاهش شنوایی و نارسایی های تنفسی درمان پذیر نیستند و یا درمان آنها هزینه زیادی خواهد داشت از این رو باید به پیشگیری توجه شود تا نیاز به درمان نباشد و علم ارگونومی می تواند در این زمینه راهگشا باشد. وی از تهیه برنامه ویژه توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای بهره گیری از علم ارگونومی خبرداد وافزود: بهبود وضعیت میز و صندلی دانش آموزان و صندلی هواپیماهای کشور را با استفاده از نتایج پژوهش های علمی فارغ التحصیلان این علم در دستور کار قرار گرفته است.
 وی گفت: با استفاده عملی از این علم خواهیم توانست مشکلات اسکلتی –عضلانی را کاهش دهیم و کنترل کنیم.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار