شیراز؛

نواخته شدن زنگ سلامت در شیراز

نخستین زنگ سلامت در مدرسه های زیر مجموعه مركز بهداشت شهداي والفجر، به صدا درآمد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ ریيس مركز بهداشت شهداي والفجر گفت: با توجه به اختصاص ماهانه يك ساعت از زنگ رسمي مدارس به عنوان زنگ سلامت، نخستین زنگ سلامت در مدارس زیرمجموعه مركز بهداشت شهرستان شهداي والفجر با عنوان پيشگيري از كم تحركي و ضرورت انجام فعاليت مطلوب بدني  روزانه، در مدرسه های شاهد فاطمه الزهرا ناحيه 2 و رازي يك، ناحيه 4 طنين انداز شد.
دكتر عبدالحسين فرح بخش افزود: فعاليت بدني مناسب و ورزش يكي از كم هزينه ترين راه ها براي حفظ سلامت و پيشگيري از بيماري هاي غيرواگير مثل پرفشاري خون و بيماري هاي قلبي، بيماري ديابت، سرطان ها و بيماري هاي تنفسي و اسكلتي ـ عضلاتي  است که رمز شادابي و تندرستي محسوب می شود.
مسوول واحد سلامت جوانان، نوجوانان و مدارس اين مركز بهداشت هم با تاکید بر اهمیت انقال مفاهیم ارزشمند به دانش آموزان در ساعت های سلامت، گفت: یکی از این مفاهیم، ورزش است که نوعي فعاليت بدني سازماندهي شده محسوب می شود.
دكتر هنگامه خضري ادامه داد: ورزش با هدف بازي و سرگرمي، توانايي بيشتر مانند دسترسي به تناسب اندام به صورت فعاليت بدني منظم مكرر و با برنامه ريزي  انجام می شود.
در آیین نواخته شدن نخستین زنگ سلامت مدرسه ها، كارشناسان ناظر مراكز خدمات جامع سلامت در خصوص پيشگيري از كم تحركي و ميزان فعاليت بدني مناسب براي نوجوانان و دانش آموزان 6 تا 18 سال که روزانه 60 دقيقه و حداقل پنج روز در هفته باید باشد، توضیحات لازم را به دانش آموزان و اوليای مدرسه ارایه کردند.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار