شیراز؛

آغاز به کار نخستین اتاق تغذیه با شیر مادر کشور

نخستین اتاق تغذیه با شیر مادر کشور، در فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دکتر عبدالرسول همتی قائم مقام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز در آیین آغاز به کار این اتاق گفت: با توجه به امکان فاصله زمانی از هنگام حرکت مادر از منزل تا زمان پرواز، باید مکانی باشد تا مادر با خیال راحت شیردهی به فرزندش را انجام دهد.
وی افزود: اداره کل فرودگاه ها همکاری بسیار خوبی با دانشگاه علوم پزشکی داشت و فضایی را به این منظور در اختیار دانشگاه قرار داد که طراحی و تجهیز آن از سوی دانشگاه انجام شد.  
قائم مقام معاون بهداشتی دانشگاه، ابراز امیدواری کرد: اگر شهرداری با دانشگاه همکاری لازم را انجام دهد در پایانه های اتوبوسرانی و ایستگاه های مترو هم می توان اتاق شیردهی راه اندازی کرد.
دکتر همتی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری و سیاست گذاری جمعیتی کشور در زمینه ایجاد تسهیلات لازم برای مادران باردار و مادران شیرده در دوران شیردهی، گفت: ایجاد اتاق شیردهی در فرودگاه شیراز در راستای همین موضوع انجام شد و  فرودگاه شیراز با این اقدام به فرودگاه دوستدار کودک تبدیل شد.  
او با تاکید بر اینکه باید کمک کنیم تا مادر بتواند در دو سال ابتدایی عمر کودک که زمان شیردهی است، به کودک شیر بدهد، افزود: این اتاق شیر، مکان مناسبی است تا مادر هنگام شیر دادن به کودک راحت باشد؛ در این اتاق، همزمان سه مادر می توانند اقدام به شیردهی کنند، نزدیک به 15 میلیون تومان سازه و تجهیزات شامل مایکروویو، یخچال، ویدئوپروژکتور و تلویزیون، از امکانات رفاهی پیش بینی شده برای این مکان است.  
قائم مقام معاون بهداشتی یادآور شد: در این اتاق، بروشورها و پمفلت های آموزشی مختلف به مادران ارائه می شود.  
در ادامه، مدیرگروه سلامت خانواده و جمعیت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: امیدواریم با افتتاح این اتاق و ارائه خدمات بتوانیم به یکی از گروه های آسیب پذیر که نیاز به ارائه خدمات و حمایت دارند، کمک کنیم.  
دکتر فریبا مرادی افزود: ما به عنوان یک مدیر و یک مسئول جدا از آموزش های دین اسلام که راه را برای حمایت از مادران باردار و شیرده روشن کرده است و تاکیدی که سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت برای ترویج تغذیه با شیر مادر دارند، وظیفه داریم در راستای سیاست های کلان جمعیتی که سال 90 ابلاغ شد، تسهیلات مناسب را برای ترویج تغذیه با شیر مادر فراهم کنیم.
او اضافه کرد: در سیاست های کلی خانواده که شهریور امسال ابلاغ شد، در چندین بند به حمایت از مادران باردار و شیرده و فراهم کردن امکانات برای آنها اشاره شده است.  
انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار