شیراز؛

توجه بیشتر به برچسب های رنگی محصولات غذایی

برای حفظ سلامت خود، باید به برچسب های محصولات غذایی که با رنگ های سبز، نارنجی و یا قرمز مشخص شده اند، دقت کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ پریسا روستا کارشناس کنترل مواد خوراکی شبکه بهداشت و درمان فراشبند، با اشاره به جامعه سالم به عنوان زیربنای توسعه کشور، گفت: یکی از راه های رسیدن به این هدف، برخورداری از تغذیه صحیح است، بنابراین در اختیار قراردادن اطلاعات لازم به صورت شفاف و قابل درک در مورد فراورده های خوراکی و آشامیدنی به مصرف کننده، اهمیت دارد.  
کارشناس کنترل مواد خوراکی شبکه بهداشت و درمان فراشبند، افزود: برای توجه بیشتر به عوامل موثر بر سلامتی، برچسب گذاری به عنوان ابزاری مهم برای اطلاع رسانی به مصرف کنندگان و سازمان ناظر موثر است.
وی نشانگرهای رنگی تغذیه ای را راهکاری برای نشان دادن اطلاعات تغذیه ای آن محصول دانست و ادامه داد: این نشانگرها با هدف افزایش آگاهی مصرف کنندگان و اصلاح الگوی مصرف در ارتقای سلامت، طراحی و تدوین شده است.
روستا اضافه کرد: محصولات خوراکی عرضه شده، باید مطابق ضوابط و قوانین سازمان غذا و دارو تولید، دارای پروانه ساخت معتبر و بر روی برچسب خود دارای نشانگر رنگی، باشند.
کارشناس کنترل مواد خوراکی شبکه بهداشت و درمان فراشبند، با اشاره به مفهوم رنگ ها در نشانگرهای تغذیه ای، گفت: مصرف کننده با جدول نشانگرهای رنگی، از میزان مصرف قند، نمک، چربی و اسید چرب ترانسی موجود در فرآورده های غذایی، آگاهی پیدا می کند و در مدیریت رژیم غذایی روزانه خود، به کار می گیرد.
او در خصوص برچسب های نشانگر رنگی تغذیه ای، اضافه کرد: رنگ قرمز به معنای مقادیر زیاد در ماده غذایی، نارنجی به معنای متوسط و رنگ سبز به معنای کم یا مناسب است، که رنگ سبز ما را به یک انتخاب مطمئن تر و سالم تر، راهنمایی می کند.
این کارشناس افزود: برای حفظ سلامت خود، باید به برچسب های محصولات غذایی که با رنگ های سبز، نارنجی و یا قرمز مشخص شده اند، دقت کنیم.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.