اهواز؛

آبان ماه، پایان سنجش سلامت نوآموزان خوزستانی

نوآموزانی که جا مانده‌اند تا پایان آبان‌ماه فرصت دارند تا با مراجعه به پایگاه‌های تعیین‌شده ارزیابی شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،رییس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان با بیان این‌که تاکنون سنجش سلامت 91 هزار و 140 نوآموز انجام شده است، گفت: نوآموزانی که جا مانده‌اند تا پایان آبان‌ماه فرصت دارند تا با مراجعه به پایگاه‌های تعیین‌شده ارزیابی شوند.

علی ممبینی ، اظهار کرد: طرح سنجش سلامت نوآموزان باید برای حدود 100 هزار نوآموز سال اول ابتدایی و پیش‌دبستانی انجام می‌شد که تاکنون برای 81 هزار و 45 نفر از نو‌آموزان بدو ورود به دبستان و 10 هزار و 95 نفر از نوآموزان پیش‌دبستانی به اتمام رسیده است.

وی افزود:‌ از میان این نوآموزان 79 هزار و 831 نفر پس از ارزیابی به مدارس عادی و 11 هزار و 311 نفر نیز به پایگاه‌های تخصصی ارجاع داده شدند؛ از این تعداد نیز 9 هزار و 856 نوآموز مشکوک به داشتن یک مشکل بودند.

 رییس آموزش‌و‌پرورش استثنایی خوزستان ادامه داد: سه هزار 750 نفر مشکوک به مشکل بینایی و یک هزار و 679 نفر مشکوک به مشکل شنوایی بودند و 85 نفر نیز نیاز به ارزیابی تخصصی جسمی حرکتی داشتند؛ همچنین چهار هزار و 342 نفر برای ارزیابی تخصصی آمادگی تحصیلی ارجاع داده شدند. یک ‌هزار و 453 نفر نیز مشکوک به داشتن بیش از یک مشکل بودند.

ممبینی گفت: طرح سنجش سلامت نوآموزان در 46 مرکز در استان انجام شد که فعالیت 43 پایگاه به اتمام رسیده است اما در حال حاضر 2 مرکز در لالی ‌برای دانش‌آموزان عشایری که از کوچ باز می‌گردند و یک مرکز نیز در ناحیه 2 اهواز برای کسانی که از طرح‌ جا مانده‌اند، در نظر گرفته شده است که این 3 مرکز تا پایان آبان‌ماه فعال خواهند بود.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.