اهواز؛

تامین اعتبار ۳میلیاردی از حوزه آسیب های اجتماعی

3 میلیارد تومان از اعتبار مورد نیاز پیش دبستانی باید از محل حوزه آسیب های اجتماعی تأمین شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،استاندار خوزستان، اظهار کرد: شورای آموزش و پرورش را جدی بگیرند و اهمیت آن را نسبت به جلسات همتراز حتی در مرکز پایتخت را بیشتر بدانند. این جلسات شورای آموزش و پرورش تأکید می کنم که بیشتر و حتی دو هفته یکبار برگزار شود.

غلامرضا شریعتی افزود: برگزاری جلسات ماهانه خیلی کم است و باید تعداد جلسات بیشتری را حداقل ۱۵ جلسه در سال برگزار کنیم. البته هر پنجشنبه نیز جلسه جداگانه ای با مدیرکل آموزش و پرورش داریم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: یکی از معاونان مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان را به عنوان دبیر برگزاری جلسات شورای آموزش و پرورش انتخاب کنند تا پیگیر برگزاری بیش از یک بار در ماه جلسه شورا شود. گزارش دانش آموزان بازمانده از تحصیل نیز قرار بود ارائه شود که هنوز ارائه نشده و باید آن را دنبال کرد.

شریعتی گفت: پذیرفته شدن در کنکور اهمیت دارد و ارزشمند است ولی از نظر کیفی اینکه دانش آموزان در چه رشته ای قبول شوند هم اهمیت دارد.

وی ادامه داد: باید وضعیت استان را برای ۱۰ سال آینده پیش بینی کنیم که آیا در سیستم علمی و مدیریتی استان به چه جایگاهی می رسیم و در چه نقاطی ممکن است ضعف داشته باشیم.

شریعتی عنوان کرد: در زمینه ریاضی، فنی و پزشکی باید هدف سنجی شده و بر اساس آن کلاس های آموزشی کنکوری و هدایت تحصیلی را داشته باشیم.

استاندار خوزستان بیان کرد: یک تفاهمنامه ای امضا کنیم که استانداری 3 میلیارد تومان از اعتبار مورد نیاز پیش دبستانی را از محل حوزه آسیب های اجتماعی تأمین می کند. منطقه آزاد اروند و سایر صنایع و سازمان ها نیز در حد توان باید همکاری لازم را برای تأمین اعتبار داشته باشد.


وی افزود: برای تأمین 5 میلیارد تومان مورد نیاز به منظور برگزاری کلاس های کنکوری نیز باید از ظرفیت های تمامی سازمان ها استفاده کرد. اگر هر سازمانی مثل بنیاد نخبگان یک کلاس هم متعهد شود، تمام نیاز استان برطرف می شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: از پتانسیل های موجود سازمان های مختلف باید استفاده کرد تا کارها تقسیم شود و هر کسی در حد توان خود برای توسعه و پیشرفت خوزستان کمک کند.

وی ادامه داد: خوزستان اگر بنا باشد همیشه به عنوان استان شاخص و استراتژی کشور باشد نباید از چرخه علمی دور شود. باید در تولید علم و دانایی محوری نقش آفرینی کنیم که این ملاک برای پیشرفت های اقتصادی و تولید ثروت هم هست.

شریعتی گفت: منابع طبیعی خدادادی به تنهایی کافی نیست و باید به مسئله علم نیز توجه کنیم.

کتاب برنامه توسعه آموزش و پرورش خوزستان که خاص یک سال تحصیلی است، در این جلسه رونمایی شد.

انتهای پیام/و
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.