مدیر عامل یک شرکت فناور گفت: با تولید استارچ خمیر، نان‌های مصرفی کشور از کیفیت بالایی برخوردار می‌شوند.

عبدالحسین جلالی مدیرعامل یک شرکت فناور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تولید مکمل‌ها و غنی‌کننده‌های سبوس نان اظهار داشت: این واحد تولیدی به صورت اختصاصي انواع مكمل هاي غذايي، بهبود دهنده نان و اصلاح كننده آرد و سبوس فرآوري شده را تولید و روانه بازار تجاری کرده است.

وی یادآور شد: ضمن استفاده از مواد اوليه مرغوب و مورد تاييد سازمان غذا و دارو و اداره استاندارد كشور، استفاده سيستم مديريت كيفيت بر مبناي استاندارد ISO9001:2008 مستقر شد و این گواهینامه از شرکت DAS انگلستان دریافت شد.

جلالی عنوان کرد: سبوس فرآوري شده گندم، برنج، جو و جو دو سر تحت عنوان "مديسه"، استارچ یا همچنین اصلاح كننده آرد و بهبود دهنده نان، پرميكس غني‌سازي آرد برای انواع نان‌هاي خبازي با عنوان "پونان"، مخلوط سبوس فرآوري شده با دانه هاي روغني و سبزيجات مدیسه و همچنین انواع نان هاي حجيم، نيمه جيم و خشک چاريس از تولیدات این شرکت فناور هستند.

وی اظهار داشت: برای اولین بار در کشور دانش فنی تولید سبوس فرآوری شده به روش تخمیری را کسب کردیم و با این روش مقدار اسید فیتیک سبوس بعد از فرآوری تا حد محدوده استاندارد (کمتر از ppm 500) کاهش یافته است. 

جلالی افزود: از عناصر ضروري براي بدن بوده و كمبود آن باعث بروز عوارضی چون تأخير تكامل و هماهنگ شدن رشد كودك، افزايش خطر ابتلا به بيماري هاي عفوني، كاهش فعاليت بدني ، ظرفيت يادگيري و خستگي زودرس ناشي از كم خوني، بروز عوارض گوارشي و همچنین نقايص مادرزادي لوله عصبي می‌شود.

وی یادآور شد: بهبود دهنده نان استارچ را یکی دیگر از تولیدات این شرکت بوده که این  بهبود دهنده ها ترکیباتی هستند که با ایجاد انعطاف پذیری و افزایش قدرت تحمل خمیر در کلیه مراحل تولید نان اعم از میکس کردن، تخمیر و پخت سبب بهبود کیفیت محصول نهایی می شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار