تصویب توافقنامه مقابله با تغییرات جوی در پارلمان اندونزی

پارلمان اندونزی توافقنامه پاریس برای مقابله با تغییرات آب و هوایی را تصویب کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ اندونزی، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گازهای گلخانه جهان توافقنامه پاریس برای مقابله با تغییرات آب و هوایی را تصویب کرد، اما کارشناسان محیط زیست در مورد برنامه های دولت برای محدود کردن گرمایش جهانی تردید دارند.

نمایندگان پارلمان اندونزی روز چهارشنبه توافق کردند توافقنامه تغییرات آب و هوایی پاریس را تایید کنند.

توافقنامه پاریس دسامبر گذشته با موافقت حدود 200 عضو کنوانسیون تغییرات اقلیمی سازمان ملل در پاریس به امضا رسید. هدف اصلی این قرارداد کاهش گازهای گلخانه ای با محدود کردن مصرف سوخت های فسیلی برای مقابله با گرمایش جهانی است.

کشورهایی که 55 درصد انتشار دی اکسید کربن دارند باید این توافقنامه را امضا و در پارلمان هایشان به تصویب برسانند که اندونزی براساس گزارش رسانه های محلی روز چهارشنبه دست به این اقدام زد.

اندونزی در طرح خود متعهد به کاهش انتشار دست کم 29 درصد گازهای گلخانه ای تا سال 2030 با تشدید حفاظت از جنگل ها و گسترش بخش انرژی تجدیدپذیر شده است.

مجمع الجزایر اندونزی از جنگل های وسیع بارانی گرمسیری تشکیل شده است که بسیاری از درختان این جنگل ها در سال های اخیر قطع و به عنوان چوب به فروش می رسد تا راه برای تبدیل این جنگل ها به مزارع پالم هموار شود، عاملی که به تشدید تولید گازهای گلخانه ای منجر شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار