ساری،

احیا خانه منوچهری در آمل

صندوق احیاء و بهره‌برداری اماکن تاریخی و فرهنگی خانه منوچهری در آمل را احیاء می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مدیرعامل سازمان بهسازی ونوسازی شهرداری آمل گفت: : این بنای تاریخی که در نیاکی‌محله آمل قرار دارد توسط صندوق احیاء و بهره‌برداری اماکن تاریخی و فرهنگی در سال جاری به مزایده گذاشته شد.

حمیدرضا طاهرنژاد با اشاره به اینکه در این مزایده شرکت‌کنندگان می‌بایست علاوه بر کسب امتیازات فنی و بازرگانی لازم، طرح بهره‌برداری قابل قبولی را ارائه می‌کردند، افزود:با توجه به اینکه کاربری فرهنگی از اولویت‌های این سازمان بود تبدیل فضای آن خانه تاریخی به فرهنگ‌سرا و کافه گالری مورد بررسی و تأیید آن صندوق قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری آمل مدت بهره‌برداری از خانه منوچهری را ۱۵ سال عنوان کرد و گفت: بهره‌برداری از آن پس از مرمت و تأیید انجام خواهد شد که بر اساس آن هزینه مرمت نیز برعهده سازمان بهسازی و نوسازی خواهد بود.

وی با بیان اینکه حفظ هویت تاریخی و فرهنگی جزیی از اساس‌نامه این سازمان است، خاطرنشان کرد: در طول فعالیت هفت ساله این سازمان، مباحث هویت تاریخی شهر و احیا آن یک اصل شناخته شده بوده و آثار آن را شهروندان آملی شاهد و ناظر هستند.

طاهرنژاد با ابراز امیدواری از انعقاد قرارداد موضوع مرمت و بهره‌برداری خانه منوچهری در آینده نزدیک، گفت: برنامه این سازمان در بهره‌برداری، فصل جدیدی از خدمت‌رسانی و درآمدزایی مجموعه مدیریت شهری در عرصه فرهنگ و هنر خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۳ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
سلام این مکان یعنی خانه منوچهری رو تو یه کوچه مسکونی تبدیل به رستوران کردن هم میدید و از احوال وزندگی همسایه های اونم خبر تهیه میکردید که چطور روز و شبشون رو یکسان کردن .
Germany
ناشناس
۰۲:۳۳ ۰۹ مرداد ۱۳۹۸
با سلام ..هم اکنون این بنا پس از مرمت به سنت سرا ورستوران والبته در آینده نزدیک تبدیل به قلیان سرا میشود سوال اینجاست که کار فرهنگی این مجموعه در چیست
آخرین اخبار