بوشهر؛

بهره برداری از بالگرد امدادی پیشرفته

فعالیت بالگرد امدادی پیشرفته در جمعیت هلال احمر بوشهر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، این بالگرد که از بالگردهای سبک به شمار می‌رود، توان پرواز در شب، روی آب و نقاط سخت گذر کوهستانی را دارد.

این بالگرد از نوع 412EP است و می‌تواند شش مصدوم و 12 سرنشین را حمل کند.

 رئیس مرکز امداد هوایی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در مراسم بهره برداری از این بالگرد گفت: با وجود دشواری‌های فراوان، به علت شرایط ویژه استان بوشهر و پیگیری‌های مسوولان این استان، این بالگرد مجهز و به روز را به هلال احمر بوشهر اختصاص دادیم.

 رضا امیری افزود: در زمان حاضر از این نوع بالگرد تنها یک فروند دیگر کشور وجود دارد که آن هم در اختیار یک شرکت خصوصی است ونیمه فعال است.

 وی ادامه داد: اکنون هلال احمر 26 استان کشور از خدمات امداد هوایی برخوردارند و به زودی برای پنج استان باقی‌ مانده نیز امکانات امداد هوایی فراهم خواهد شد.

 طول 700 کیلومتری استان بوشهر، وجود جزیره خارگ بزرگ‌ترین پایانه نفتی کشور، سکوها و تاسیسات متعدد نفت و گاز در دریا، مناطق کوهستانی زلزله خیر و داشتن بیش از 900 کیلومتر مرز با خلیج فارس، عواملی است که باعث شد این بالگرد مجهز و پیشرفته به این استان تعلق گیرد.

یادآور می‌شود، ساخت پایگاه امداد و نجات هوایی هلال احمر استان بوشهر شهریور امسال در زمینی به مساحت 10 هکتار در محور شیف به گناوه آغاز شده است.پیش بینی شده این پایگاه دو ساله ساخته شود.

انتهای پیام/ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.