برکناری 12 نفر از مقامات دولت محلی کشمیر به اتهام "اقدامات ضد میهنی"

دولت محلی جامو و کشمیر، 12 نفر از کارمندان میان‌رده‌اش را از سمتشان برکنار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وب‌سایت "ان‌دی‌تی‌وی"، دولت محلی جامو و کشمیر، 12 نفر از مقامات این منطقه را به اتهام دست داشتن در ناآرامی‌های اخیر برکنار کرد. برخی از منابع گزارش دادند بیش از 100 مقام دیگر تحت نظر هستند و ممکن است آن‌ها نیز از سمتشان برکنار شوند.

بعد از ظهر روز چهارشنبه، دستور اخراج 12 نفر از کارمندان دولت به دلیل "اقدامات ضدمیهنی" صادر شد. کارمندان میان‌رده از بخش‌های مختلف دولتی از میان افراد برکنار شده قرار دارند.

مقامات هند اعلام کردند این اقدام بر اساس گزارش منتشر شده از سوی واحد تحقیقات جنایی این کشور انجام شده است. بسیاری از افراد برکنار شده تحت "قانون امنیت عمومی" هند قرار گرفته اند. این قانون به مقامات این کشور اجازه می‌دهد بدون برگزاری دادگاه و محاکمه قضایی، متهمان را تا 6 ماه محبوس نگه دارند.

در سرکوب ناآرامی‌های اخیر در کشمیر، 91 نفر کشته و بیش از 12 هزار نفر زخمی شده اند. بیش از 100 نفر نیز بر اثر اصابت گلوله‌های ساچمه‌ای مقامات امنیتی هند، نابینا شده اند. دولت هند ادعا کرده است اعتراضات خشونت آمیز در منطقه کشمیر با پشتیبانی پاکستان انجام شده است.

این دومین مورد از اخراج مقامات دولت کشمیر به اتهام انجام اقدامات ضدمیهنی بوده است. در سال 1990، 5 مقام دولتی هند به دلیل موضع جدایی‌طلبانه از سمتشان برکنار شدند. در میان آن افراد، نام "نعیم اختر" – یکی از اعضای مهم کنونی حزب دموکراتیک مردمی دولت – به چشم می‌خورد. در جریان آن برکناری‌ها، کارمندان دولت در کشمیر به مدت 3 ماه اعتصاب کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار