رویارویی های هفته نهم لیگ برتر؛

تقابل 13 بازیکن و 2 سرمربی با تیم های قبلی

هفته نهم لیگ برتر با تقابل 13 بازیکن و 2 سرمربی با تیم های قبلی خود همراه است.

تقابل 13 بازیکن و 2 سرمربی با تیم های قبلیبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، هفته نهم لیگ برتر فوتبال ایران امروز و فردا با هشت دیدار برگزار  می شود.
 
در این هفته از رقابت ها، 13 بازیکن و 2 سرمربی مقابل تیم های قبلی خود قرار می گیرند که در این میان دیدار تراکتورسازی- فولاد خوزستان با چهار تقابل اینچنینی رکورددار بازی های هفته نهم است.
 
ضمن این که در 2 بازی، یعنی نبرد استقلال خوزستان- پرسپولیس و صنعت نفت آبادان- ماشین سازی، هیچ بازیکن یا مربی به مصاف تیم قبلی خود نمی رود.
 
 
نگاهی می اندازیم به تقابل های هفته نهم لیگ برتر:
 
تراکتورسازی- فولاد خوزستان
 
شاید گل سرسبد رویارویی یک بازیکن با تیم قبلی خود در هفته نهم به تقابل سروش رفیعی با هم تیمی های سابق خود در فولاد خوزستان بازگردد. هافبک تیم ملی فوتبال کشورمان بین سال های 1390 تا 1394 در میانه میدان سرخ پوشان اهوازی خودنمایی می کرد و توانست ضمن ثبت آمار 93 بازی و 11 گل در فولاد با این تیم به قهرمانی لیگ سیزدهم برسد.
 
فرزاد حاتمی مهاجم کنونی تراکتور هم در نیم فصل نخست لیگ سیزدهم، هشت بازی برای فولاد انجام داد و 2 گل به ثمر رساند.
 
در سوی مقابل مهرداد طهماسبی دروازه بان نیمکت نشین و احمد عبداله زاده هافبک دفاعی جوان فولاد هم در نیم فصل نخست لیگ پانزدهم به ترتیب در  یک و 12 بازی با پیراهن تراکتور به میدان رفتند.
 
استقلال تهران- سایپا
 
سه بازیکن آبی پوشان پایتخت سابقه بازی برای سایپا را در کارنامه دارند.
 
کاوه رضایی امید اول گلزنی تیم علی رضا منصوریان در 2.5 فصل حضور بین نارنجی پوشان، آمار 72 بازی و 13 گل را ثبت کرد.
 
جابر انصاری هافبک تهاجمی آبی ها هم بین سال های 1389 تا 1391، در 47 بازی پیراهن سایپا را تن کرد و 2 بار هم موفق به گلزنی شد.
 
امین حاج محمدی مدافع سکونشین استقلال دیگر بازیکن این تیم است که از سال 1387 تا 1389 در سایپا عضویت داشت. در واقع سایپا نخستین تیم دوران بازیکنی حاج محمدی است و این بازیکن در 2 فصل، 2 بازی برای این تیم انجام داد.
 
نفت تهران- ذوب آهن
 
محمد قاضی برترین گلزن نفتی ها در لیگ شانزدهم، بین سال های 1388 تا 1391 یکی از ستون های اصلی ذوب آهن در کارهای تهاجمی به شمار می رفت. وی برای سبزپوشان دیار نصف جهان 111 بازی انجام داد و 28 بار دروازه حریفان را باز کرد. نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا در سال 2010 و نایب قهرمانی لیگ دهم هم جزء افتخارات قاضی با پیراهن ذوب آهن است.
 
اکبر صادقی هافبک طراح نفت هم در نیم فصل نخست لیگ پانزدهم و جام حذفی آن فصل، 18 بار پیراهن ذوب آهن را تن کرد و یک گل به ثمر رساند.
 
در آن سوی میدان مجتبی حسینی روی نیمکت سرمربی گری ذوب آهن می نشیند که در لیگ سیزدهم به عنوان مغز متفکر نیمکت نفت، نقش مهمی در رسیدن این تیم به رتبه سوم و در واقع بهترین رتبه تاریخ نفتی ها در ادوار لیگ ایفا کرد.
 
سپاهان- سیاه جامگان

 
محمد ناصری دروازه بان و وحید نجفی مهاجم جوان مشهدی ها، سابقه عضویت در سپاهان را دارند.
 
ناصری از سال 1388 تا 1393 به عنوان دروازه بان سوم در فهرست پرافتخارترین تیم لیگ برتر قرار گرفت اما هیچگاه موفق به انجام بازی رسمی برای سپاهان نشد.
 
نجفی هم در لیگ پانزدهم، سه بازی برای زردپوشان دیار نصف جهان انجام داد.
 
البته حضور فرهاد کاظمی روی نیمکت سیاه جامگان و تقابل وی با سپاهان، بدون شک جذاب ترین رویارویی این بازی را رقم می زند. وی حدود چهار سال سرمربی سپاهان بود و توانست با قهرمان کردن این تیم در دومین دوره رقابت های لیگ برتر، سپاهان را به نخستین قهرمان شهرستانی تاریخ فوتبال ایران تبدیل کند. همچنین قهرمانی جام حذفی فصل 1382-83 دیگر افتخار کاظمی در جمع سپاهانی ها است.
 
 
پدیده- پیکان
 

محمدرضا خرسندنیا هافبک دفاعی باتجربه پدیده در لیگ یازدهم، 11 بازی برای پیکان انجام داد.
 
صبا- گسترش فولاد
 
مرتضی اسدی کاپیتان گسترش فولاد بین سال های 1384 تا 1389، به عنوان یک مدافع تاثیرگذار در ترکیب صبا قرار می گرفت. وی با پیراهن این تیم در 156 بازی یک بار موفق به گلزنی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار