سهم باشگاه های برترین تیم آسیا، فقط 2+2

بر اساس آخرین رده‌بندی کنفدراسیون فوتبال آسیا، سهمیه ایران در رقابت های لیگ قهرمانان 2 + 2 است.

به گزارش خبرنگار فوتبال وفوتسال باشگاه خبرنگاران جوان، پس از قهرمانی تیم استقلال خوزستان در لیگ برتر و ذوب آهن در جام حذفی، این 2 تیم به صورت مستقیم راهی لیگ قهرمانان شدند و تیم های استقلال و پرسپولیس بر اساس رده‌بندی اخیر کنفدراسیون آسیا باید در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان حاضر شوند. بر اساس رده بندی AFC، سهم ایران در لیگ قهرمانان 2017 برخلاف سال‌های گذشته 2+2 خواهد بود و سرخابی های پایتتخت برای حضور در مرحله گروهی می بایست ابتدا در مرحله حذفی شرکت کنند.

سفارشی/////سهم باشگاه هایِ برترین تیم آسیا،فقط 2+2


سایت کنفدراسیون آسیا اخیرا رده بندی‌ را برای حضور باشگاه‌های قاره کهن در لیگ قهرمانان آسیا فصل ۱۸-۲۰۱۷ اعلام کرده که بر اساس آن، ایران در رده چهارم قاره قرار گرفته و کشورهای کره جنوبی، امارات و عربستان در رده های بعدی قرار دارند.

ایران در بخش امتیازات ملی (FIFA POINTS) به لطف حضور در رده نخست آسیا در رنکینگ فیفا ۳۰ امتیاز کامل را به دست آورده و در بخش باشگاهی (CLUB POINTS) نیز ۴۹ امتیاز کسب کرده که در مجموع با ۷۹ امتیاز در رده چهارم این رده‌بندی قرار دارد و به احتمال زیاد سهمیه 2+2 کسب می کند.

سفارشی/////سهم باشگاه هایِ برترین تیم آسیا،فقط 2+2

به این ترتیب استقلال خوزستان، ذوب آهن اصفهان در مرحله گروهی و 2 تیم استقلال تهران و پرسپولیس پس از برگزاری بازی‌های پلی‌آف می‌توانند مجوز حضور در مرحله گروهی را کسب کنند.

اما نکته جالب آن است که پرسپولیس در یک بازی و استقلال در 2 بازی پلی‌آف باید شرکت کند و پس از آن راهی مرحله گروهی شوند.

البته گفتنی است این رده‌بندی مربوط به ماه مهر است و AFC رنکینگ دیگری را در پایان ماه آبان اعلام می‌کند که ملاک حضور تیم‌ها در لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود.

اگر جایگاه ایران در ماه آینده تغییر نکند، اول آذر قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیاست و جایگاه ایران در جدول امتیازات سهمیه لیگ قهرمانان نیز تغییر نخواهند کرد و قطعا سهمیه 2017 فوتبال ایران نیز همان 2 + 2 باقی خواهد ماند.

سفارشی/////سهم باشگاه هایِ برترین تیم آسیا،فقط 2+2

بر این اساس تیم‌های الاهلی، الجزیره و العین از کشور امارات، الهلال، الاهلی و التعاون از کشور عربستان، استقلال خوزستان و ذوب‌آهن از ایران، الریان و لخویا از قطر و قهرمان لیگ ازبکستان که هنوز معرفی نشده به همراه الزورا عراق، ۱۲ تیمی هستند که مستقیما در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به میدان می‌روند و  تیم‌های الوحده امارات، الفتح عربستان، پرسپولیس ایران و الجیش قطر در یک طرف و تیم‌های استقلال ایران، السد قطر، نایب قهرمان لیگ و قهرمان جام حذفی ازبکستان در دیگر سوی پلی آف قرار دارند.

سفارشی/////سهم باشگاه هایِ برترین تیم آسیا،فقط 2+2

البته گفتنی است درحالیکه ورزش کویت از حالت تعلق خارج نشود، امتیازات این کشور بین سایر کشورها تقسیم شود و امکان دارد تا پرسپولیس به صورت مستقیم راهی بزرگترین آوردگاهی فوتبالی باشگاهی در آسیا شوند با این حال همه چیز در گرو جلسه 10 آذر است تا در مورد سهمیه‌های ایران تصمیم‌گیری شود. تحت هر شرایطی، استقلال باید در پلی‌آف کار خود را در لیگ قهرمانان این فصل آغاز کند اما پرسپولیس باید شانس خود را برای کسب سهمیهدرباره سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا، اظهار کرد: سهمیه بندی اوایل ماه آینده رسما اعلام می‌شود اما ارزیابی کشورها بر اساس عملکرد باشگاه‌های آنها و تیم‌های ملی است. 70 درصد امتیازها بر اساس نتایج باشگاه‌ها در آسیا لحاظ می‌شود و 30 درصدش به تیم‌ ‌ملی مربوط است.

در همین باره غلامرضا بهروان در خصوص سهمیه های ایران در مسابقات لیگ قهرمانان بیان کرد: عملکرد تیم‌ ‌ملی ایران خیلی خوب بوده اما باشگاه‌های ما در آسیا عملکرد خوبی نداشتند و نسبت به سایر کشورها بسیار ضعیف عمل کردند. بر این اساس وضعیت ما نسبت به سال‌های قبل خوب نیست و احتمال این که سهمیه های ما از سه سهمیه مستقیم و یک پلی‌آف به دو سهمیه مستقیم و دو پلی‌آف کاهش یابد، خیلی زیاد است.

وی افزود: نکته‌ای که احتمالش خیلی زیاد است، این که فدراسیون فوتبال کویت که در تعلیق به سر می‌برد سهمیه‌اش را از دست بدهد و این کشور نیم سهمیه دارد که در صورت حذف به سایر کشورها اختصاص می‌یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار