آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت؛

تغییر فانی تلقی برکناری نیست/ وزیر آموزش و پرورش باید سریع‌تر مشخص شود

تداوم روند تحقیق و تفحص در صندوق ذخیره فرهنگیان وتقویت نظارت ها بر روند فعالیت مدارس غیردولتی از مهم ترین رویدادهای این هفته آموزش و پرورش به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تغییر فانی تلقی برکناری نیست/ وزیر آموزش و پرورش باید سریع‌تر مشخص شود، تداوم روند تحقیق و تفحص در صندوق ذخیره فرهنگیان، تقویت نظارت ها بر روند فعالیت مدارس غیردولتی، فعالیت 3 هزار نیروی پاره‌وقت مشاوره در مدارس، شبکه های مشاوره های مدارس آموزش از راه دور برای توجیه طرح هدایت تحصیلی، تغییر مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان و تدوین دستورالعمل حقوق و دستمزد برای معلمان مدارس غیردولتی از مهم ترین رویدادهای آموزش و پرورش در هفته ای که گذشت، محسوب می شود. 

موفقیت نسبی در عملکرد سه ساله/تغییر فانی تلقی برکناری نیست 
محمد بطحایی سرپرست وزارت آموزش و پرورشیرامون عملکرد وزیر سابق آموزش و پرورش در دوران فعالیتش اظهار داشت: عملکرد فانی با عدد و رقم هایی که دراختیار داریم حاکی از موفقیت نسبی در عملکرد است.

بطحایی در خصوص علت تغییر در سمت وزیر آموزش و پرورش با وجود موفقیت در عملکرد عنوان کرد: همانطور که سخنگوی دولت نیز اشاره داشته این تغییرات برای اصلاح و شتاب در فعالیت‌های کشور بوده است. 

وی با اشاره به اینکه هرتغییری دلیل بر برکناری نیست، بیان کرد: تغییر فانی نیز تلقی برکناری ندارد و از تجارب و علم وی درآینده برای سایر فعالیت های کشور استفاده می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش باید سریع‌تر مشخص شود 
عباس سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص تغییر وزیر در آموزش و پرورش نیز یادآور شد: با توجه به عزل فانی عملا استیضاح منتفی و اکنون که آموزش و پرورش با سرپرست اداره می‌شود، اوضاع در این وزارتخانه از حساسیت‌ بالایی برخوردار است.

سلیمی بیان کرد: آموزش و پرورش با توجه به مخاطبان زیادی که دارد باید هر چه زودتر نسبت به انتخاب وزیر اقدام کند و در انتظار این مسئله هستیم چرا که نظام آموزشی با چنین شرایطی سازگار نبوده و باید هر چه زودتر تکلیف آن مشخص شود.

وی عنوان کرد: تغییر و تحولاتی در ساختار صندوق ذخیره ایجاد شده اما همچنان روند تحقیق و تفحص به قوت خود باقیست و منتفی نمی‌شود تا تمامی فعالیت‌ها به طور کامل شفاف‌سازی شود.

عليرضا ناصری مدير عامل و عضو هيئت مديره صندوق ذخيره فرهنگيان شد 
عليرضا ناصری با حكم وزير آموزش و پرورش به عنوان مدير عامل و عضو هيئت مديره صندوق ذخيره فرهنگيان منصوب و جایگزین سید شهاب‌الدین غندالی شده است.

تقویت نظارت ها بر روند فعالیت مدارس غیردولتی 
گرد رییس سازمان مدارس غیر دولتی در خصوص اصلاح لایحه تأسیس و اداره مدارس و مراکز غیر دولتی و چگونگی نظارت بر آن اظهار داشت: برای دائمی شدن این لایحه و تصویب آن از صاحب نظران بهره گرفتیم و قریب به 2 سال و نیم بررسی‌های لازم برای این کار انجام شده است. به بهترین نحو این لایحه به کار گرفته شود.

وی ادامه داد:‌ از ویژگی‌های اصلی این لایحه تقویت نظارت‌ها و روند فعالیت مدارس و تاکید بر مسائل نظارت بر عملکرد است.

گرد با اشاره به اینکه رسیدن به کیفیت لازم یکی از استراتژی‌های تعریف شده برای نظام آموزشی است، عنوان کرد: رونمایی از سامانه نظارت جامع بر مدارس غیر دولتی به هدفمند شدن نظارت‌ها و ارائه استانداردهای کیفیت برای موسسان اقدام کردیم و در 4 سطح و 8 محور این سامانه به فعالیت می‌پردازد که پس از بازه زمانی نیمه آبان‌ ماه با 75 شاخص و 100 معیار روند فعالیت‌های مدارس تا پایان سال تحصیلی مورد نظارت قرار می‌گیرد که نتایج این امر برای ارزیابی عملکرد مدارس در پایان هر سال تحصیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فعالیت 3 هزار نیروی پاره‌وقت مشاوره در مدارس 
مسعود شکوهی مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش ه حضور 18 هزار مشاور تمام وقت در مدارس اشاره داشت و بیان کرد:‌ علاوه بر این تعداد 3 هزار نیروی پاره وقت نیز آماده خدمات مشاوره‌ای به دانش آموزان هستند که قریب به 80 درصد این نیروها در متوسطه اول فعالیت می‌کنند و البته در مقاطع دیگر نیز برنامه‌هایی برای پوشش مشاوره‌ای اتخاذ شده است.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری برای دانش آموزان متوسطه اول پرونده الکترونیکی مشاوره‌ای تهیه می‌شود، اظهار داشت: این پرونده تمامی اطلاعات مربوط به مسائل مشاوره‌ای و بهداشت روان دانش آموزان را ثبت کرده و کاملا محرمانه است.

تدوین دستورالعمل حقوق و دستمزد برای معلمان مدارس غیردولتی 
مجتبی زینی‌وند مدیر کل سازمان مدارس غیردولتی از تدوین دستورالعمل حقوق و دستمزد برای معلمان مدارس غیردولتی خبر داد و گفت: به محض دائمی شدن لایحه مدارس غیردولتی این دستورالعمل برای عملیاتی شدن به هیات دولت فرستاده می‌شود. 

وی اظهار داشت: با اجرای این دستورالعمل تامین بخشی از حق بیمه معلمان انجام شده البته با تشکیل صندوق حمایت از موسسان مدارس غیردولتی این روند تسهیل می‌شود. 

15 آبان ماه پایان زمان تعیین وضعیت پوشش بیمه فرهنگیان 
اکبر حاجیلو معاون اداره کل پشتیبانی وزارت آموزش و پرورشپیرامون پوشش وضعیت بیمه فرهنگیان وکسر از دریافتی آنها گفت: تعهدات بیمه ای ازسال گذشته تا اول مهر ماه امسال برقرار بوده بنابراین کسر حق بیمه تا دریافتی شهریور ماه اعمال شده است.

وی با بیان اینکه طبق روال گذشته 50 درصد از حق بیمه توسط فرد و 50 درصد توسط بیمه پرداخت می شود، اظهار داشت: تا اول مهر شرایط مطابق گذشته بوده و پس از این تاریخ فرهنگیان تا 15 آبان ماه فرصت دارند نسبت به وضعیت بیمه ای خود اعلام وضعیت کنند.

شبکه های مشاوره های مدارس آموزش از راه دور برای توجیه طرح هدایت تحصیلی 
گودرز شاهمرادی رئیس مدارس آموزش از راه دوراز تبدیل این مدارس به مجموعه ای با نام شبکه مشاوره ای خبر داد و اظهار داشت: این برنامه از امسال آماده ارائه خدمات به دانش آموزان می شود. 

وی با بیان اینکه کارهای مقدماتی این طرح انجام شده است، عنوان کرد: جلسه ای توجیهی برای برای متولیان این شبکه آبان ماه برگزار و به طور رسمی در آذرماه همزمان با سالروز تاسیس مدارس آموزش از راه دور، فعالیت شبکه مشاوره ای آغاز می شود. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار