آبادان؛

مزین شدن منابر به نور معارف امام زین‌العابدین(ع)

منابر را باید به نور معارف امام زین‌العابدین(ع) مزین کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛هاشمی امام جمعه شهر چمران با بیان اینکه مناسب است دهه دوم محرم را به نام دهه سجادیه نامگذاری کنیم، گفت: عصر سیدالساجدین(ع) همچون عصر پدر بزرگوارشان عصر انقلابی بود ایشان با شمشیر زبان خود علیه مستکبران همان کاری را کرد که شمشیر سیدالشهدا(ع) انجام داد، دعاهای صحیفه سجادیه سلاحی علیه بنی‌امیه بود.

حجت‌الاسلام سید منتصر هاشمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چمران با تسلیت شهادت سیدالساجدین(ع)، افزود: سزاوار است در کنار تلاوت و حفظ قرآن تلاوت و حفظ صحیفه سجادیه مورد توجه قرار بگیرد به ویژه جوانان و نوجوانان عاشورایی باید تا حد توان با این کتاب نورانی انس بگیرند.

وی گفت: انس و بهره بردن از این کتاب ما را از بخش عظیمی از مشکلات اخلاقی اجتماعی و ... رهایی خواهد بخشید، بهترین دادگاه و قاضی متخلق صحیفه سجادیه است، که با مراجعه به آن از دادگاه‌ها و شورای حل اختلاف‌ها بی‌نیاز خواهیم شد.

خطیب جمعه شهر چمران در ادامه به اول آبان روز آمار و برنامه‌ریزی اشاره کرد و افزود: مشارکت مردم در سرشماری عمومی نفوس و مسکن یک تکلیف اجتماعی است، این طرح نقش و تأثیر بسیار مهمی در توسعه شهر، استان و کشور دارد، چراکه اساس همه برنامه‌ریزی‌ها آمار است، امیدواریم مسؤولان نیز برنامه‌ریزی‌های خود را بر اساس این طرح اجرا کنند.

هاشمی همچنین به اوضاع و تحولات روز کشور عراق اشاره کرد و گفت: این روزها مردم غیور عراق همراه نیروی نظامی قصد برگرداندن موصل به آغوش این کشور را دارند، حمایت قطعی خود را از این حرکت اعلام و برای پیروزی قطعی و نزدیک ملت این کشور دعا می‌کنیم.

وی در ادامه با اشاره به هشدار اخیر مقام معظم رهبری به دولتمردان آمریکا که رفع اساسی تحریم‌ها را مقید به قطع حمایتمان از محور مقاومت عنوان کرده‌اند، تأکید کرد: تا خون اسلام و غیرت مسلمانی در رگ این ملت است آمریکا این وهم و خیال باطل را به خواب نیز نخواهد دید.

امام جمعه شهر چمران به ارتقای دو درجه‌ای شهرداری چمران اشاره کرد و گفت: ترقی و پیشرفت شهرداری چمران از سوی وزارت کشور را به مردم این شهر تبریک گفته و از شهردار و مجموعه شهرداری به دلیل تلاشهایشان برای خدمات شهری و کسب این پیشرفت تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.