هافینگتن پست: پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا، شکست بزرگ نظرسنجی ها+ نمودار

هافینگتن پست نوشت اگر دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا پیروز شود، نظرسنجی ها با بزرگترین شکست تاریخ مواجه می شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، هافینگتن پست در مطلبی نوشت: اگر کسی فکر کند "دونالد ترامپ،" نامزد جمهوری خواه انتخابات آمریکا به خوبی عمل کرده و به پیروزی در این انتخابات نزدیک شده، سخت اشتباه کرده است. فقط نامزد این حزب و طرفداران وی معتقدند "ترامپ" در این انتخابات پیروز می شود.

نتایج نظرسنجی های چند ماه گذشته بسیار خسته کننده بوده است. درهیچکدام از آنها محبوبیت ترامپ بیشتر از بقیه نامزدهای انتخابات نبوده است. اما برخی حامیان ترامپ معتقدند نتایج این نظرسنجی ها هم اشتباه است. حامیان ترامپ بر این باورند که یک "اکثریت خاموش" وجود دارد که در نظرسنجی ها شرکت نمی کنند؛ اما روز انتخابات به پای صندوق های رأی می روند. برخی دیگر معتقدند طرفداران "خجالتی" ترامپ نمی خواهند رأی خود را در نظرسنجی ها به دیگران نشان دهند. 

به نوشته هافینگتن پست، در زمانهای مختلف اشتباهاتی در نظرسنجی ها رخ داده است.  نتایج نظرسنجی "هاف پست پل استر" نشان داد "هیلاری کلینتون،" نامزد دموکرات انتخابات آمریکا با بیش از 7 درصد اختلاف از دونالد ترامپ پیشی گرفته است. زمانی که نامزدهای حزب سوم در این نظرسنجی شرکت کنند این رقم به زیر 7 درصد سقوط می کند.

اگر ترامپ در انتخابات 8 نوامبر (18 آبان) پیروز شود، این یک شکست بزرگ در نظرسنجی ها محسوب می شود. با وجود اینکه تاکنون چنین مسئله ای در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رخ نداده است. حتی در خصوص موضوع رئیس جمهوری "توماس دیویی" و "هری ترومن" در سال 1948 که سازمان های خبری به اشتباه بر اساس نظرسنجی ها نتیجه را پیش بینی کرده بودند، فقط 5 درصد اشتباه در نظرسنجی ها رخ داده بود که آن هم بخاطر این بود که چند هفته مانده به روز انتخابات، برگزاری نظرسنجی ها متوقف شد. اما این اتفاق امروز نمی افتد. نظرسنجی ها حتی یک روز مانده به انتخابات و در روز انتخابات هم برگزار می شوند. این حقیقت دارد که بخاطر تغییرات علمی و اجتماعی، این مسائل ساده تر شده است؛ اما مواجه شدن با یک شکست بی سابقه در نظرسنجی ها هم بعید به نظر نمی رسد.

بسیاری از حامیان ترامپ معتقدند نظرسنجی ها نشاندهنده تعداد طرفداران ترامپ در روز انتخابات نیست. در واقع مشخص نیست آیا ادعاهای "اکثریت خاموش" یا "خجالتی" در نظرسنجی ها حقیقت دارد یا خیر. برخی از نظرسنجی ها با مصاحبه شوندگان حاضر در محل برگزار می شود که جواب آنها را افراد دیگر نیز می توانند ببینند؛ اما برخی دیگر با استفاده از تلفن های خودکار یا آنلاین برگزار می شود که شخص می تواند خصوصی نظر خود را ارائه دهد. اگر کسی نخواهد نظر خود را به اشخاص دیگر نشان دهد، بنابراین سهم رأی ترامپ باید در نظرسنجی های آنلاین و خودکار بیشتر از نظرسنجی های زنده باشد.

این الگو در نظرسنجی های اولیه مشاهده شده بود. نتایج نظرسنجی هاف پست پل استر نشان داد از میان شرکت کنندگان حاضر در محل، محبوبیت کلینتون با 48.2 درصد از ترامپ با 38.5 درصد بیشتر بوده است. از میان شرکت کنندگان تلفن های خودکار و آنلاین، محبوبیت کلینتون با 44.5 درصد از ترامپ با 40.8 درصد بیشتر بوده است. این تفاوت آشکاری محسوب می شود؛ 9.7 درصد در مقابل 3.7 درصد اختلاف کلینتون و ترامپ.

هافینگتن پست: پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا، شکست بزرگ نظرسنجی ها+ نمودار

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار