مشهد؛

ضرورت راه اندازی شهر "سایه" برای شرایط اضطراری

دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور گفت: راه اندازی شهر "سایه" برای شرایط اضطراری و اسکان مردم ضرورت دارد.

ضرورت راه اندازی شهر به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،علی اصغر احمدی در اختتامیه گردهمایی مسئولان امور حقوقی و املاک جمعیت هلال احمر در مشهد گفت: به ازای 10 درصد جمعیت شهرهای بزرگ، شهر دوم یا سایه می‌بایست برای اسکان اضطراری مردم در مواقع بحران و بروز حوادث ناگوار، آمادگی و شرایط میزبانی داشته باشد.

به گفته وی، در شهر سایه همه امکانات اسکان اضطراری مانند آب، برق، سکوهای نصب چادر، سرویس بهداشتی و ... و حتی فضای سبز لحاظ می شود و در زمان بحران به عنوان سایت اسکان اضطراری خانوارها کاربرد دارند.

دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور خطاب به خانواده حقوق‌دانان جمعیت هلال احمر، افزود: همیشه امانت را باید به اهلش سپرد و این همان معنای عدالت یا قرار گرفتن هر چیز بر سر جای خود است و بنابراین همه متولیان امور حقوقی در همه جا و از جمله هلال احمر، لازم است تا اهل حق باشند و اهلیت داشته باشند.

احمدی با اشاره به حدیثی از حضرت علی(ع) که مردم و حاکمان را دارای حقوق متقابل خوانده‌اند تاکید کرد: حقوق، حدود دارد و در زندگی روزمره هم اگر همگان حقوق شهروندی و حتی آپارتمان‌نشینی را بشناسند چارچوب‌ها، مشخص می‌شود.

وی تصریح کرد : مسئولان حقوقی، امین و معین همه مدیران هستند و تسلط آنها بر قوانین باعث تقویت و اطمینان سیستم و مدیران است.

دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور با نکوهش رویکردی که صرفا در پی درآمدزایی در هلال احمر است و نیز نگرشی که کلا در پی کسب درآمد نیست ؛ افزود: باید در بهینه سازی و ایجاد ارزش افزوده برای جمعیت هلال احمر بکوشیم و با رعایت مصالح و در موقوفات مدنظر قرار دادن نیت واقفان، مصمم باشیم.

وی درباره موضوع هبه زمین‌ و املاک به این جمعیت نیز گفت: زمین اهدایی و مواردی از این دست را در صورتی باید پذیرفت که در راستای سیاست‌های راهبردی هلال احمر باشد مضاف بر اینکه قرار نیست در قبال آن‌ها تعهدی غیرمتعارف را پذیرفت.

انتهای پیام//آ.ج

برچسب ها: راه اندازی ، اضطراری ، شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار