قزوین؛

ضروریت بازنگری و اصلاح طرح هادی روستاها

حامد مانی فردر مکاتبه با وزیر راه و شهرسازی خواستار اصلاح روند تهیه، بررسی و تصویب طرح های هادی روستایی با محوریت هویت و نقش روستا، رونق اقتصادی، پتانسیل گردشگری، ارزش های درونی روستا و ارتقای کیفیت زندگی در این مکان ها شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ مدیرکل راه و شهرسازی در این مکاتبه آورده است : تقویت اقتصاد روستا ها و لزوم توجه به ظرفیت های درونی و نقشی که می توانند با توجه به ارزش های تاریخی طبیعی، کالبدی، اجتماعی و فرهنگی ایفا کنند در همه برنامه ریزی ها و طرح هایی که برای روستا ها تهیه می شود نیاز است.

مانی فر با اشاره به بررسی و تصویب طرح های هادی و تعیین محدوده روستایی ، اضافه کرد: در حال حاضر با توجه به ترکیب اعضای کمیته بررسی و تصویب این طرحها، نبود نقش نظارتی و تصویبی بالادست از جمله کارگروه تخصصی امور زیربنایی در آن احساس می شود.

وی افزود : کارگروه تخصصی امور زیربنایی به موجب ماده ۹ آیین نامه اجرایی شورای برنامه ریزی و توسعه استانها وظیفه بررسی و ارائه پیشنهاد در مورد طرحهای هادی شهرها و روستاها و ساماندهی فضا و سکونتگاههای روستایی را بر عهده دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی در این مکاتبه پیشنهاد موضوع اصلاح اعضای کمیته تصویب و افزودن دستگاه های تاثیرگذار مانند سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تهیه پیوست اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی برای طرح های هادی روستایی با توجه به پتانسیل های درونی هر روستا و اصلاح شرح خدمات در طرح های مذکور متناسب با خروجی های منتج از مطالعات یاد شده را برای اعمال در روند بررسی و تصویب طرح هادی روستاها به وزیر راه و شهرسازی ارایه کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.