قزوین؛

تاکید بر بازآفرینی راه های تاریخی قزوین

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت : بازآفرینی راه های تاریخی در قزوین جدی گرفته شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ حامد مانی فرافزود : بازآفرینی راه های تاریخی و توجه به پیشینه فرهنگی، علاوه بر توسعه و احیای مناطق، تحقق اندیشه ایرانشهری را در پی خواهد داشت.

وی اضافه کرد : با توجه به ضرورت های جامعه امروز، در نظر گرفتن نقش تاریخ در ساخت راه ها و شهرها ظرفیت بزرگی است که نباید از توجه به آن غافل شد.

مدیر کل راه و شهرسازی همچنین گفت: در تمام طول تاریخ پل ها، راه ها، کاروانسراها و سایر ابنیه بین راهی در نقاط واجد ارزش بنا شده اند، بنابراین ما نیز باید با در نظر گرفتن پیشینه تاریخی مسیر و بستر تاریخی آن، اقدام به بهسازی و ساخت راهها کنیم تا بتوانیم پروژه هایی با کاربری دراز مدت بنا کنیم.

وی همچنین اضافه کرد: بررسی مسائلی همچون تاثیرات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، رفاهی بر روی شهرها به ما نشان میدهد که ساخت راه ها و شهرها در کنار هم چه نکات مثبت و منفی در پی دارد و چطور می توان باعث تعامل این دو باهم شد.

مانی فر افزود: زمانی که قرار است راهی ساخته شود باید بررسی شود که این راه جدا از اینکه چه هزینه هایی برای ما دارد، چطور می تواند بیشترین میزان بهره برداری را در پی داشته و ارزش افزوده بیشتری در حوزه توسعه منطقه داشته باشد.

به گفته وی امروزه اقتصاد در حمل و نقل یکی از اساسی ترین نیاز های کشور است به همین منظور  بررسی اهمیت وجود یا عدم وجود راه ترانزیت، کمربندی، بزرگراه ها، آزادراه ها، راه های فرعی و اصلی و نیز نقش مراکز خدمات رفاهی در جاده ها، میتواند نقش بسیار تعیین کننده ای در رشد و شکوفایی اقتصاد در حمل و نقل داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به اینکه باید در طراحی مسیرها و کریدورهای ارتباطی اخلاق اجتماعی شهرها نیز در نظر گرفته شود گفت: برای تعامل راه و شهر و ساخت و احیای مسیرهای جدید باید آسیب ها و مزیت های آن، تاثیر راه ها و زیر ساخت ها بر کالبد شهرها و همچنین جایگاه اقتصادی شهرها و استان های همسایه را نیز در نظر گرفت که در نهایت این مطالعات ممکن است منجر به تغییر شرح خدمات راه های جامع و حتی ایجاد رتبه بندی های جدید بشود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.