کرمان؛

مصرف آنتی بیوتیک در دام و طیور تحت نظر دامپزشک

رییس شبکه دامپزشکی شهربابک بر لزوم استفاده از آنتی بیوتیک ها برای درمان بیماری های دامی تحت نظر دامپزشکان تاکید کرد.

مصرف آنتی بیوتیک در دام و طیور تحت نظر دامپزشکبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ مجید اسدی گفت: داروهای ضد میکروبی داروهایی هستند که برای درمان بیماری‌های عفونی ناشی از باکتری‌ها، ویروس‌ها، قارچ‌ها و انگل‌ها به کار می‌روند.

وی با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی لازم برای پرهیز دامداران از مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک‌ها افزود: برای جلوگیری از بروز مقاومت‌های ضد میکروبی لازم است دامداران و مرغداران در مواقع بیماری انتخاب آنتی بیوتیک را بر عهده دامپزشک گذاشته و به توصیه افراد غیرپزشک برای مصرف آنتی بیوتیک توجه نکنند.

اسدی خاطر نشان کرد: لازم است آنتی بیوتیک‌ها در فواصل زمانی منظم مصرف شوند و همچنین تعداد و اندازه توصیه شده آنتی بیوتیک باید در هر نوبت مصرف رعایت شود.

اسدی رعایت دوره پرهیز از مصرف شیر و گوشت در زمانی که دام از آنتی بیوتیک استفاده کرده است را ضروری دانست و تصریح کرد: در این دوره که به دوره منع مصرف مشهور است، دامداران اجازه مصرف و عرضه محصولات دامی را ندارند تا باقی مانده دارو در محصولات و فرآورده‌های خام دامی از بین برود و این دوره بسته به نوع آنتی‌بیوتیک متغیر است.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار