یک نشریه آمریکایی: چرا مارکو روبیو همچنان درباره توافق هسته ای ایران اظهار نظر می کند؟

نشریه "تامپا بی تایمز" در مطلبی به موضوع مخالفت مارکو روبیو با توافق هسته ای ایران پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشریه آمریکایی"تامپا بی تایمز" در مطلبی نوشت: "مارکو روبیو،" سناتور جمهوری خواه ایالت فلوریدا تاکنون به 20 کشور مختلف سفر کرده و ریاست کمیته های فرعی مهم در امور بین المللی را در سنای آمریکا بر عهده داشته است. اما با نزدیک شدن به رقابت های انتخاباتی، این سناتور جمهوری خواه همچنان یک موضوع مورد بحث در کارنامه سیاست خارجی خود دارد و آن هم مخالفت با توافق هسته ای سال 2015 ایران است.

در مدت یک هفته، روبیو در سخنرانی خود در شهر "بوکا راتون" در ایالت فلوریدا، در مصاحبه ای 30 دقیقه ای با یک شبکه یهودی، در یادداشتی که در وبسایت شبکه سی ان ان نوشت و در مناظره با "پاتریک مورفی،" نماینده حوزه انتخابیه هجدهم فلوریدا از حزب دموکرات به تنها موضوع سیاست خارجی که اشاره کرد توافق هسته ای ایران بود.

توافق هسته ای ایران یکی از دلایلی بود که روبیو اعلام کرد به "هیلاری کلینتون،" نامزد دموکرات انتخابات آمریکا رأی نمی دهد. وی حتی از مورفی بخاطر حمایت از توافق هسته ای ایران انتقاد کرد. مارکو روبیو مدعی شده است: "توافق هسته ای ایران باعث تحویل میلیاردها میلیارد دلار به دولتی می شود که می تواند از سلاح های هسته ای علیه کشور اسرائیل استفاده کند."

روبیو همچنین در مصاحبه با یک شبکه مرتبط با رژیم صهیونیستی ادعا کرد: "توافق هسته ای ایران جهان را خطرناک تر می کند و باعث ایجاد یک جنگ تسلیحاتی در خاورمیانه می شود." 

با وجود این، نتایج نظرسنجی "کمیته یهودیان آمریکا" در ماه گذشته نشان داد 58 درصد از 1002 رأی دهنده یهودی اعلام کردند هیلاری کلینتون بهتر از ترامپ می تواند موضوع توافق هسته ای ایران را کنترل کند. فقط 19 درصد آنها اعلام کردند ترامپ بهتر می تواند توافق هسته ای را کنترل کند.

گفته می شود جمهوری خواهان با انتخابات سال 2012 دلگرم تر شده اند؛ زیرا میت رامنی توانسته بود 30 درصد آرای یهودیان را در آن سال از آن خود کند. در 5 انتخابات ریاست جمهوری گذشته آمریکا، هیچ نامزد جمهوری خواهی نتوانسته است بیش از 25 درصد آرای یهودیان را از آن خود کند.

"گرگ روزنبام،" رئیس شورای ملی دموکراتیک یهودیان آمریکا گفت: انتقاد از توافق هسته ای ایران محرک خوبی برای کسب رآی نیست. اما روبیو اینطور فکر نمی کند. توافق هسته ای ایران پایه های انتخاباتی ندارد. زیرا دموکراتها از جمله "دبی واسرمن شولتز،" نماینده حوزه انتخابیه فلوریدا هم در گذشته از این موضوع استفاده کرده اند و نتوانسته اند به نتیجه برسند.

به نوشته این وبسایت، مورفی هم توافق هسته ای ایران را ناقص خوانده است؛ اما از آن حمایت می کند؛ زیرا این بهترین راهکار برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح های هسته ای است. 

"فرد براون،" مدیر ارتباطات ائتلاف یهودیان جمهوری خواه گفت: توافق هسته ای ایران یک موضوع مهم محسوب می شود، بخصوص در میان رأی دهندگان یهودی. 

روبیو چندی پیش نیز یادداشتی علیه دولت باراک اوباما در وبسایت شبکه سی ان ان منتشر کرد. وی در این یادداشت از باراک اوباما بخاطر حمایت از توافق هسته ای ایران انتقاد کرد و اقدامات دولت آمریکا را بیدادگرانه و غیرقانونی خواند. 

مارکو روبیو در ماه آوریل (حدود شش ماه پیش) نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا اعلام کرد؛ اما پس از پذیرش شکست در ایالت فلوریدا، از ادامه رقابت در انتخابات ریاست جمهوری کناره گیری کرد.

انتهای پیام/





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار