مهاباد؛

مشارکت بیش از یک سوم خانوارهای آذربایجان غربی در سرشماری اینترنتی

از آغاز اجرای اینترنتی طرح سرشماری نفوس و مسکن ، 34 درصد خانوارهای استان آذربایجان غربی در این سرشماری شرکت کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی گفت : تا پایان مهلت تعیین شده ، 350 هزار و 982 خانوار در استان اطلاعات خود را در سامانه سرشماری اینترنتی ثبت نام کردند که شامل یک میلیون و 229 هزار و 397 نفر از جمعیت استان است.

ناصر حضرتی با بیان اینکه اطلاعات و آمار 30/37 درصد از جمعیت استان در مقایسه با برآورد جمعیتی سال 95 در سامانه اینترنتی ثبت شده است ، افزود : طبق برآوردهای صورت گرفته ، جمعیت استان در سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95 حدود سه میلیون و 300 هزار نفر برآورد شده که شامل بیش از یک میلیون و 32 هزار خانوار است.

وی اضافه کرد : بیشترین مشارکت در استان مربوط به شهرستان های ماکو ، سردشت و شوط است که به ترتیب 62 درصد ، 59 درصد و 6/58 درصد از مردم این شهر در سرشماری شرکت کرده اند.

مدیر اجرایی سرشماری نفوس و مسکن سال 95 در آذربایجان غربی اظهار داشت : علاوه بر سرشماری اینترنتی ، سرشماری حضوری نیز از 28 مهر همزمان با سراسر کشور در استان آغاز شده و 870 نفر از مأموران سرشماری عمومی نفوس و مسکن با مراجعه به درب منازل ، اطلاعات خانوارها را ثبت می کنند.

حضرتی ادامه داد : خانوارهایی که در مرحله اینترنتی شرکت داشته اند ، کافی است کد رهگیری را به ماموران سرشماری تحویل دهند که این امر زمان انجام سرشماری را بسیار کمتر می کند.

وی گفت : مأموران سرشماری به خانوارهای غایب برگه های شامل کد آماری و شماره تلفن ارائه می دهند تا خانوارها بتوانند با مراجعه به سامانه سرشماری اینترنتی ، نسبت به پر کردن مشخصات در سامانه اقدام و کد رهگیری را به شماره تلفن ارائه شده اعلام کنند.

در صورتی که خانواری در این مرحله موفق به ثبت نام نشده باشد ، در مراحل بعدی شامل مراجعه مأموران به خانوارهای غایب و یا در نهایت سرشماری تلفن ی، برای اخذ اطلاعات اقدام می شود.

مدیر اجرایی سرشماری استان در پایان از مردم خواست با مأموران سرشماری همکاری کنند.
این دوره از سرشماری ، هشتمین دوره سرشماری نفوس و مسکن در کشور است.

نخستین سرشماری در کشور در سال 1335 انجام شد و تا سال 85 هر 10 سال یک بار انجام می شد که پس از آن هر پنج سال یک بار سرشماری صورت می گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.