شهرکرد؛

تقویت پدافند غیر عامل آسیب پذیری را به حداقل می رساند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: تقویت پدافند غیر عامل آسیب پذیری را به حداقل می رساند.

تقویت پدافند غیر عامل آسیب پذیری را به حداقل می رساند
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مرتضی هاشم زاده در همایش پدافند غیر عامل در حوزه سلامت افزود: از جمله نکات قابل توجه در پدافند غیر عامل، تقویت زیر ساخت هاست که نیاز به برنامه ریزی جامع برای کاهش میزان آسیب پذیری دارد.

وی ادامه داد: ترویج، فرهنگ سازی و تقویت پدافند غیر عامل نیازمند برنامه ریزی و ایجاد رشته های دانشگاهی در سطوح بالاست.

هاشم زاده افزود: بسیاری از مدیران و مردم بحث پدافند غیر عامل را باور ندارند که تغییر این نگرش نیازمند فرهنگ سازی و اجرای برنامه و همایش های مختلف می باشد.

وی به اهمیت تهیه بانک های اطلاعاتی از توانمندی ها و امکانات کشور اشاره کرد و افزود: باید توانمندی ها، استعدادها و امکانات کشور شناسایی شود تا ضمن اطلاع به موقع از تهدیدات، مردم را نیز آگاه کنیم.

مدیرکل دفتر پدافند غیر عامل استانداری چهارمحال و بختیاری هم در این همایش گفت: پدافند غیر عامل به مجموعه آمادگی و اقدامات غیر مسلحانه گفته می شود که باعث تسهیل خدمات در زمان بحران و پایداری ملی می شود.

علی محمدی افزود: برپایی بیمارستان های صحرایی در مناطق مختلف و خدمت رسانی به مردم از جمله مهمترین فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه است.

وی ادامه داد: ایجاد بازدارندگی دفاعی کشور، کسب امنیت پایدار در توسعه، ایمن و پایدار سازی زیر ساخت های حیاتی کشور، به حداقل رساندن تأثیر تهدیدات نظامی دشمن و تکمیل چرخه دفاعی از جمله نتایج پدافند غیر عامل است.

گفتنی است: همایش یک روزه پدافند غیر عامل در حوزه سلامت با شرکت مدیران و کارکنان کلیه ادارات استان چهارمحال و بختیاری در سالن ابن سینای شهرکرد برگزار شد.

برنامه های «هفته پدافند غیر عامل» 2 تا 8 آبان ماه جاری و با شعار «مصون سازی و پایداری کشور با اقدام و عمل به پدافند غیر عامل» اجرا می شود.

روز شمار برنامه های هفته پدافند غیر عامل امسال به شرح زیر است: 

1) یک شنبه 2 آبان: اقتدار ملی، خود باوری و جهاد علمی
2) دو شنبه 3 آبان: مصون سازی سرمایه ها و زیرساخت های ملی
3) سه شنبه 4 آبان: مصون سازی کشور با عمل انقلابی، جهاد کبیر و مقابله با نفوذ دشمن
4) چهار شنبه 5 آبان: توانمندسازی جامعه با اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتی
5) پنج شنبه 6 آبان: دفاع جامع، ارتقای آمادگی با جامعه سالم در مقابله با تهدیدات نوین
6) جمعه 7 آبان: استاندارد سازی، مقاوم سازی زیرساخت ها و سرمایه های ملی
7) شنبه 8 آبان: مصون سازی کشور با مدیریت جهادی و بسیج مردمی

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.