مشهد؛

نقش موثر جوانان جهان اسلام در تحکیم وحدت مسمانان

دبیر کل چهارمین نشست جوانان جهان اسلام گفت: جوانان مسلمان نقش موثری در تقویت وحدت مسلمین و برافراشتن پرچم اسلام در تمام نقاط جهان دارند.

نقش موثر جوانان جهان اسلام در تحکیم وحدت مسمانانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، هادی قاسم پور امروز در دومین روز نشست جوانان جهان اسلام در مشهد افزود: این نشست باید منجر به تحکیم و تقویت وحدت بین مسلمانان جهان شود و باید در راستای همبستگی بیشتر بین جوانان جهان اسلام گام برداشت.
وی گفت: در این مراسم مباحث مرتبط با همبستگی اسلامی، مبارزه با افراط گرایی و اسلام هراسی در فضای دوستانه و در قالب مدل شبیه سازی شده اجلاس وزرای خارجی کشورهای اسلامی، مطرح و در این زمینه ها چاره اندیشی می شود.
دبیر کل چهارمین نشست جوانان جهان اسلام: جوانان جهان اسلام باید بر اساس مشترکات موجود به تقویت همبستگی اسلامی و خنثی کردن توطئه های شیاطین بپردازند.
همچنین فرماندار مشهد نیز در این نشست گفت: ترس از اقتدار اسلام و مسلمانان در دنیا شیاطین را وادار کرده علیه جهان اسلام توطئه کنند.
رضا منصوری افزود: هم اکنون گروه های تکفیری و داعش با هدف اسلام هراسی در دنیا به اقدامات وحشیانه دست می زنند که مسلمانان باید با زیرکی، تحکیم وحدت و همبستگی توطئه های آنان را به خودشان برگردانند.
وی گفت: مشهد در سال 2017 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده و برنامه های جامعی در این سال در این کلانشهر اجرا می شود.
فرماندار مشهد افزود: این نشست اولین برنامه از سری برنامه های مشهد 2017 است که با حضور جوانان از 38 ملیت اسلامی برگزار می شود.
وی با بیان اینکه مشهد به خاطر وجود مضجع شریف رضوی سالانه پذیرای بیش از 27 میلیون زائر است، گفت: حدود 300 هزار مهاجر خارجی در این شهر وجود دارد که نیمی از آنان فاقد کارت رسمی مهاجرین هستند ولی از تمام امکانات خدماتی برخوردار می باشند.
نشست جوانان کشورهای اسلامی از سلسله همایشهای 'مشهد در آستانه سال 2017' که از اول تا هفتم آبان در مشهد ادامه دارد.
انتهای پیام// م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار