خالد الفالح در سخنانی تأکید کرد حتی مصرف‌کنندگان نفت هم از اثرات کاهش بهای نفت گله دارند.

وزیر انرژی عربستان: تمام تولیدکنندگان نفت در خصوص اهمیت بازار نفت اتفاق نظر دارند
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "العربیه"؛ "خالد الفالح" –وزیر انرژی عربستان سعودی- گفت: "نسبت به بهبود اوضاع بازار نفت در آینده خوش‌بین هستیم. کشورهای حاشیه خلیج(فارس) در نشست الجزایر موضع مثبت داشتند."

"خالد الفالح" افزود: "حتی کشورهای مصرف کننده نفت هم از اثرات کاهش بهای نفت گله دارند. کشورهای عضو اوپک و تولید کنندگان خارج از اوپک، در خصوص اهمیت احیای بازار نفت اتفاق نظر دارند."

وزیر انرژی عربستان افزود: "دیدگاه های عربستان و روسیه در مورد نفت به یکدیگر نزدیک شده است. به تصور مشترکی دست یافته ایم که می توان در نشست نوامبر نیز بدان دست یافت. باید هرچه سریعتر، بازار نفت را احیا کنیم و اعتماد را به این بازار برگردانیم."

این وزیر سعودی تصریح کرد: "یادداشت مشترکی را با روسیه امضاء کردیم و سلسله همکاری های فنی و تکنولوژیک را آغاز کرده ایم."
"الکساندر نواک" -وزیر انرژی روسیه- نیز گفت: "اقدامات جدیدی را برای همکاری میان روسیه و عربستان اتخاذ خواهیم کرد و از اقداماتی که برای ایجاد توازن در بازار نفت اتخاذ می شود، حمایت می کنیم. وضع کنونی بازار بهتر از گذشته است، هرچند بهبود آن به کندی انجام می شود."

"الکساندر نواک" افزود: "ثبات بازار نفت برای حمایت از سرمایه گذاری ها ضروری است؛ گفتگوها را در نشست های ماه جاری ادامه خواهیم داد."

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار