اویل پرایس: فروپاشی زیرساخت‌ها و کاهش سرمایه‌گذاری‌ها، بحرانی که عرصه انرژی را تهدید می‌کند

موضوع کاهش سرمایه‌گذاری‌ها در عرصه انرژی یکی از داغ‌ترین مباحث حال حاضر نشست‌های این حوزه است.

فروپاشی زیرساختها و کاهش سرمایه گذاریها، بحرانی که عرصه انرژی را تهدید می‌کندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی اویل پرایس؛ مقامات و مدیران حوزه نفت و انرژی در کنفرانس "نفت و پول" که هفته گذشته در لندن برگزار شد نسبت به کاهش سرمایه‌گذاری در عرصه انرژی هشدار دادند.

به باور کارشناسان، تا چند سال آینده جهان با کمبود عرضه نفت و انرژی مواجه نخواهد بود و آنچه باعث تشدید نگرانی‌ها می‌شود فروپاشی زیرساخت‌ها و کاهش سرمایه‌گذاری‌ها در این عرصه طی 5 سال آینده است.

موضوع کاهش سرمایه‌گذاری‌ها در عرصه انرژی یکی از داغ‌ترین مباحث حال حاضر نشستهای انرژی است ولی با وجود هشدارهای آژانس بین‌المللی انرژی توجه چندانی به این موضوع نمی شود. از سوی دیگر، محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک پیش از این اعلام کرد هزینه بازسازی و  به‌روز کردن زیرساختهای انرژی و سرمایه‌گذاری‌های جدید در این حوزه به اعتبار 10 هزار میلیارد دلار نیاز دارد. این اعتبار میزان تقاضا برای نفت را تا سال 2040 تامین می کند. بی توجهی به این موضوع می تواند آینده جامعه جهانی را با بحران بدون انرژی مواجه سازد.

ثبات تولید نفت چین، فروش بیش از یک میلیارد دلار از دارایی شرکت نفتی شل کانادا، تلاش ونزوئلا برای تغییر ساختار بدهی خود، کاهش سرعت تولید نفت در آمریکا و در نهایت سود اندک شرکتهای بزرگ مانند شلمبرژه و هالیبرتون از مهمترین عللی هستند که می توانند در سالهای آینده زمینه ساز بحران انرژی در جهان شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار