ورود اسکناس‌های جدید به چرخه پولی ونزوئلا برای مقابله با تورم

دولت ونزوئلا به منظور مقابله با تورم اسکناس‌های درشت‌تری را به چرخه پولی این کشور وارد کرد.

ورود اسکناس‌های جدید به چرخه پولی ونزوئلا برای مقابله با تورم
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی‌بی‌سی، ونزوئلا برای مقابله با افزایش نرخ تورم این کشور اسکناس‌های درشت‌تر جدیدی را وارد چرخه پولی کرد. این سه اسکناس که از 500 تا 20 هزار بولیوار ارزش دارند وارد چرخه پولی ونزوئلا شده‌اند. صندوق جهانی پول پیش بینی کرده است در صورت اصلاح نشدن اقتصاد ونزوئلا، تورم در این کشور در سال جاری به 1600 درصد برسد.

تاکنون اسکناس 100 بولیواری درشت‌ترین اسکناس این کشور بود که در بازار سیاه فقط 3 سنت آمریکا ارزش داشت. مردم ونزوئلا مجبورند برای خرید اقلام ضروری حجم زیادی از اسکناس را با خود حمل کنند به همین دلیل دولت برای رفع این مشکل به چاپ اسکناس‌های درشت‌تر روی آورده است.

البته اسکناس 20 هزار بولیواری هنوز هم در بازار سیاه کمتر از 6 دلار معامله می‌شود. مردم ونزوئلا که اغلب قادر به دریافت دلار با نرخ رسمی نیستند به بازار سیاه روی می‌آورند. مردم از دوشنبه برای دریافت اسکناس‌های جدید در مقابل بانک‌ها و دستگاه‌های خودپرداز صف کشیده‌اند.

نیکلاس مادورو –رئیس‌جمهور ونزوئلا- در ماه دسامبر اعلام کرد دولت برای جلوگیری از قاچاق مبالغ هنگفت به خارج از مرزها، اسکناس‌های 100 بولیواری را از چرخه پولی این کشور خارج می‌کند.

دولت ونزوئلا در ابتدا از مردم خواست اسکناس‌های 100 دلاری خود را ظرف 72 ساعت به حسابی در بانک واریز کنند یا آن‌ها را برای تعویض تحویل دهند. البته این 72 ساعت چندین بار تمدید و 20 فوریه به عنوان آخرین مهلت تحویل این اسکناس‌ها تعیین شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار