قم؛

کنگره بزرگداشت حضرت آمنه(س)

حجت الاسلام و المسلمین فلاحی معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: کنگره حضرت آمنه(س) از سوی آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ آستان مقدس امروز در کنار ایجاد فضای معنوی و زیارتی، مدرسه‌ای برای تعلیم و نشر آموزه‌های دینی شده است.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) بیان کرد:کارهای زیادی در راستای نشر معارف قرآن و عترت در این حرم شریف انجام می‌شود که از جمله آنها، خدمات کتابخانه‌ای، برنامه‌های تبلیغی و ترویجی، مجالس و محافل مختلف معرفتی و... که پیش از اذان صبح تا پاسی از شب به صورت روزانه برگزار می‌شود.

 وی افزود:نخستین کنگره درباره شخصیت حضرت معصومه سلام الله علیها و دومین کنگره درباره علی بن ابراهیم قمی برگزار شد که آثار و برکات فراوانی داشت سومین کنگره نیز با عنوان حضرت آمنه سلام الله علیها، مادر گرامی پیامبر اکرم(ص) است.

فلاحی عنوان کرد: این کنگره در راستا ادای حقی به اندازه توانمان در معرفی این بانوی بزرگ است که انتظار می‌رود 50 اثر علمی در این عرصه تولید و در اختیار پژوهشگران قرار گیرد. همچنین ترجمه آثار موجود به زبان فارسی نیز در دستور کار قرار دارد.

در پایان اظهار کرد: برگزاری کنگره حضرت آمنه(س) عاملی برای وحدت مذاهب مختلف اسلامی است.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: کنگره ، قم ، آستان مقدس ، حرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار