قم؛

لزوم تبیین جایگاه والای حضرت آمنه(س)

آیت الله حسینی بوشهری در دیدار اعضای کنگره حضرت آمنه گفت:شخصیت حضرت آمنه (س) الگویی کامل برای انسان‌هاست و باید جایگاه والای آن حضرت به درستی تبیین شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛  آیت‌الله حسینی بوشهری در دیدار اعضای کنگره حضرت آمنه (س) که در دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد،با بیان این که  متأسفانه کارهای علمی و پژوهشی چندانی درباره حضرت آمنه (س) انجام‌ نشده و کارهای انجام‌شده هم نتوانسته آن‌گونه که باید، درباره شخصیت این بانو نپرداخته است،گفت:باید مهم‌ترین هدف از برگزاری کنگره حضرت آمنه (س) معرفی الگویی کامل به انسان‌ها باشد، انسان به‌صورت فطری، به‌دنبال الگوست و باید الگوها به درستی معرفی شوند.

وی بابیان اینکه حتی برخی کینه‌توزانه اسلام حضرت آمنه (س) را زیرسؤال برده‌اند، همان‌طور که درباره جناب ابوطالب (ع) نیز چنین کارهای شده است، گفت: باید با کاری علمی و متقن این ادعاهای نادرست را اصلاح کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: باید مهم‌ترین هدف شما از برگزاری کنگره حضرت آمنه (س) معرفی الگویی کامل به انسان‌ها باشد، چراکه انسان به صورت فطری، به دنبال الگو است. اگر ما این الگوها را به درستی به مردم معرفی نکنیم، آنها افرادی نامناسب و ناشایست را الگوی خود قرار می‌دهند.

وی به نص صریح قرآن کریم نسبت به الگو قرار دادن صالحان و مؤمنان اشاره کرد و گفت: در کنار این‌ها، قصه‌هایی که در قرآن کریم وجود دارد، در این مسیر است که انسان‌ها با الگو قراردادن پیامبران الهی، مسیر درست را در پیش روی خود قرار دهند.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری با بیان اینکه تأثیر الگوی درست، از فعالیت‌های تبلیغی اثرگذارتر است، گفت: امروزه مردم بیش از آنکه به سخنان مبلغان دینی گوش دهند، تحت تأثیر رفتار و کردار آنها هستند.

وی تصریح کرد: در برگزاری کنگره حضرت آمنه (س) باید کاری جامع و بزرگ انجام شود، هرچند این کار موجب شود زمان برگزاری کنگره به تأخیر بیفتد. باید کارهای مطالعاتی و کتابخانه‌ای زیادی در این زمینه صورت گیرد و استفاده از منابع موجود در کتابخانه‌های کشورهای اسلامی و حتی غیر اسلامی در این زمینه اهمیت دارد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار