همدان؛

نوزدهمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی استان

نوزدهمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی استان همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

نوزدهمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی استانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اهمیت و جایگاه شوراهای دانش آموزی گفت: هداف اصلی نظام تعلیم و تربیت است که بدون مشارکت و اراده دانش آموزان محقق نمی شود.

مصطفی خزاعی ادامه داد: هدف از برگزاری این انتخابات مشارکت دانش آموزان در فعالیت های مدیریتی مدارس است  وشوراهای دانش آموزی تجلی اراده‎ دانش آموزان در اداره هر چه بهتر مدرسه به عنوان خانه دوم آنها است.

وی اظهار داشت: با برگزاری این انتخابات ومشارکت آنها  دانش آموزان مشارکت جویی، مهارت های فردی و اجتماعی خویش را یاد می گیرند.

وی خاطرنشان کرد: در سند تحول بنیادین که نقشه راه آموزش و پرورش است، توجه به تعلیم و تربیت اجتماعی و سیاسی در کنارموضوعات دیگر، نشان از اهمیت دانش آموز تراز جمهوری اسلامی دارد که مسئولیت پذیری همه جانبه، مشارکت اجتماعی و داشتن روحیه جمعی و مهارت مورد نیاز جامعه را مورد هدف قرار داده است.

خزاعی با بیان اینکه در نوزدهمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی بیش از 230 هزار دانش آموز مشارکت دارند بیان کرد: این دوره از انتخابات در یک هزار و 484 مدرسه استان برگزار می شود.

انتهای پیام/ ج


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.