رئیس جمهوری کره جنوبی خواستار افزایش بودجه نظامی شد

پارک گئون هی گفت سئول برای مقابله با تهدیدهای کره شمالی باید بودجه نظامی بیشتری تخصیص دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «پارک گئون هی» رئیس جمهوری کره جنوبی اعلام کرد که کشورش برای مقابله با تهدیدهای کره شمالی باید بودجه نظامی بیشتری تخصیص دهد.
 این یکی از تازه ترین اظهار نظرهای وی در باره توسعه برنامه های نظامی هسته ای کره شمالی است که کره جنوبی آن را مخرب صلح می داند.

بسیاری از مسئولان و مقام های دولتی کره جنوبی رئیس جمهوری این کشور را تحت فشار قرار داده اند که برای مقابله با تسلیحات موشکی بالستیک و کلاهک های هسته ای کره شمالی باید اقداماتی جدی اتخاذ کند.

حالا خانم «پارک» اعلام کرده است که یکی از راهکارها افزایش بودجه نظامی است تا در کنار آن بتوان سامانه های موشکی داخلی را توسعه داد و تسلیحات تازه خریداری کرد.

این کشور همچنین قبل از این خواستار آن شده بود که آمریکا تسلیحات اتمی خود را در کره جنوبی مستقر کند اما بسیاری در کره جنوبی بر این باورند که چنین کاری صورت نخواهد گرفت چرا که در صورت تحقق آن تنش ها بسیار شدیدتر خواهد شد.

پارک در جلسه رسیدگی به بودجه در پارلمان و در میان نمایندگان این کشور گفت که کره شمالی در حال توسعه تسلیحات هسته ای است.

خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی گزارش کرده که کره شمالی از سال ۲۰۱۱ میلادی که قدرت در اختیار «کیم جونگ اون» رهبر جوان این کشور قرار گرفت سه آزمایش اتمی انجام داده که دو مورد آن در سال جاری میلادی بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار