میامی؛

مراتع میامی زیر کشت گیاه باریجه می رود

به منظور احیا زیر کشت گیاه باریجه 500 هکتار از مراتع شهرستان میامی در روستای نردین درحال توسعه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از میامی؛ رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان میامی گفت: این کار با تشویق مرتع داران انجام می شود که در تامین علوفه دام و نیز درآمدزائی واشتغال آن ها موثر است.
محمد علی رضایی بااشاره به شرایط آب و هوایی منطقه خاطرنشان کرد: شهرستان میامی یکی از رویش گاههای این گیاه می باشد وبیشترین سطح کشت رادراستان به خوداختصاص داده است .
وی  تصریح کرد: در بعضی از مراتع آماده شده مانند مراتع دوکوهه ، خالدرخان و نردین بخش کالپوش کارهای مطالعاتی برای کاشت باریجه صورت گرفته و بذر مورد نیاز آن با قوه نامیه خریداری شده است .
رضایی گفت: این بذرها تا پایان آبان ماه دراختیار مرتعداران برای تپه کاری قرارمی گیرد واداره منابع طبیعی شهرستان هم نظارت براجرای طرح ومشاوره را برعهده دارد.
رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان میامی بااشاره به هدف کشت این گیاه افزود: هدف ازاجرای طرح، ازدیاد پایه گونه باریجه درواحدسطح به منظوراقتصادی شدن بهره برداری ازمحصولات فرعی مرتع و ایجاد اشتغال جانبی برای دامداران به منظورکمک به معیشت آن ها می باشد.
رضایی یادآور شد: باریجه گیاهی چندساله یک پایه با ریشه غده ای و حجیم است که پوست ریشه آن قهوه ای رنگ و ضخامت آن یک تا سه میلیمتر است .
وی افزود: قطرغده باریجه 6تا17سانتیمتر می باشدو عموما دراستان های مازندران ،تهران ،زنجان ، اصفهان، سمنان، خراسان وفارس گسترش دارد.
انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.