مشهد؛

اعلام آمادگي بيش از 300 وکیل در طرح وكيل مدرسه

معاون دادستان مشهد از اعلام آمادگی بیش از 300 وکیل و مشاور قوه قضائیه در طرح وکیل مدرسه خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، قاضي محمد بخشي محبي در حاشيه همايش آگاه سازي حقوقی در مدارس كه با همت معاونت اجتماعي وپيشگيري از جرم دادگستري استان برگزار شده بود از حضور پر رنگ جامعه وكلا در خصوص پيشگيري از جرم تقدير كرد.

سرپرست دادسراي ناحيه ٦ مشهد افزود: جرايم و آسیبهای اجتماعي روز به روز در حال تغییر و پیچیده تر شدن و تهديد نوجوانان وجوان هستند كه بايد با افزايش اگاهي ودانش ايشان مانع به خطر افتادن اين قشر از جامعه شويم.

وي گفت: لازم است وکلا و حقوق دانان ضمن بيان برخي واقعیتهای جامعه به قشر دانش اموز واوليا مربیان ايشان با ديدگاه كارشناسانه مانع بروز برخي مشكلات حقوقي براي دانش اموزان گردند.

عضو قضايي كارگروه اگاه سازي در مدارس افزود :اين طرح كه در ابتدا صرفا با همكاري قضات وآموزش وپرورش در حال انجام بود به سمت استفاده بهينه از ظرفيت وكلا در اين خصوص سوق پيدا كرد تا جايي كه امروزه دادگستري وآموزش وپرورش ميتوانند تمامي مدارس مشهد را هم تحت پوشش لازم قرار ﺩﻫﻨﺪ.

وي با إبراز اميدواري در خصوص گسترش این طرح گفت: با اين هم افزايي ضمن تعامل بيشتر وسازنده می توانیم جوانان و آینده سازان اين مملكت را از تهديدها واسيبهايي مانند اعتیاد، آسیب های شبکه های اجتماعی، طلاق و غیره مصون داریم، ودر مقابل با توجه به علاقه مندي نوجوانان وجوانان به مسائلي همچون طبيعت ومحيط زيست از اين ظرفيت در جهت ارتقا سطح فرهنگ واجتماعي تَر شدن انها بهره برد.

وی گفت: بسیاری از نابهنجاری های اجتماعی در نتیجه عدم آگاهی نوجوانان و جوانان از نوع و تعاریف و شرایط وقوع جرائم رخ میدهد و ممکن است یک اشتباه به ظاهر ساده منجر به وقوع حادثه ای وخیم شود.

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.