اردبیل؛

انجام سالانه ۲۵ میلیون دوز واکسن دام سبک در اردبیل

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: به طور متوسط سالانه بالع بر ۲۵ میلیون دوز واکسن دام سبک این استان انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ صادق صالحی در حاشیه جلسه بررسی وضعیت واکسیناسیون دام سبک در اردبیل اظهار داشت: در قالب این طرح واکسیناسیون گوسفندی در طول یک سال دو بار انجام می‌شود.

وی افزود: به دلیل اینکه واکسن بیماری‌های دام سبک تولید داخلی است، واکسیناسیون بدون دریافت هزینه و به صورت رایگان انجام می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان گفت: تمامی بیماری‌های احتمالی دام سبک در استان تحت کنترل است و به دلیل اینکه واکسیناسیون به صورت کامل و بدون مشکل انجام می‌شود، تلفات به لحاظ بیماری به ندرت به ثبت می‌رسد.

صالحی در خصوص وضعیت کنترل بیماری تب برفکی نیز افزود: این بیماری هم در جمعیت گوسفندی و هم در جمعیت گاوی تحت کنترل است و واکسیناسیون در کانون‌های بیماری انجام شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر واکسیناسیون دام سبک در حال انجام است، تأکید کرد: هیچ‌گونه کمبودی در واکسن دام سبک در استان نداریم.

مدیرکل دامپزشکی استان میزان واکسیناسیون دام سنگین را نیز به طور میانگین ۲۵۰ هزار مورد عنوان کرد و گفت: به دلیل اینکه واکسن دام سنگین وارداتی است هزینه‌ای از دامداران اخذ می‌شود.

صالحی نوبت واکسن دام سنگین را چهار ماه یکبار عنوان کرد و افزود: برای انجام واکسیناسیون هر رأس دام سنگین ۳۰ هزار ریال دریافت می‌شود.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، انجام ، واکسن ، دام ، سبک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار