اقتصاد برکسیت؛ سقوط پوند و افزایش تورم در انگلیس

با گذشت چند ماه از رای مثبت انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا، این کشور با مشکلات اقتصادی بسیاری مواجه شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگارن جوان به نقل از گاردین؛ رشد اقتصاد انگلیس پس از رای مثبت برکسیت روند کُندی پیدا کرده و با تورم و کاهش ارزش پوند مواجه شده است. بر اساس اطلاعات فعلی، اقتصاد انگلیس در نیمه دوم سال با پس رفت مواجه نخواهد شد، با این حال بررسی های صورت گرفته از وضع اقتصادی بسیار پیچیده تری نسبت به گذشته حکایت دارد.

یکی از بزرگترین تغییرات ماه گذشته، ادامه روند کاهش ارزش پوند در برابر دلار است. این ارز نسبت به روز همه پرسی برکسیت با کاهشی 18 درصدی مواجه شده است. در همین حال تورم این کشور با افزایشی ناگهانی به یک درصد افزایش یافته است، بالاترین میزان در دو سال گذشته. 

با گذشته چهار ماه از برگزاری همه پرسی برکسیت، مصرف کنندگان باید خود را برای شرایط زندگی دشوارتر آماده کنند. کاهش ارزش پوند از سوی کشورهای مختلف نیز احساس شده است. بسیاری از شرکت های انگلیس میزان پیش بینی سالانه خود را کاهش داده اند.

آندرو گودوین، یکی از تحلیلگران ارشد اقتصادی در آکسفورد، اعلام کرد فشارها بر قیمت های بازار نیز افزایش یافته است. وی اظهار کرد سطح تورم کالاهای مصرف کنندگان در سال 2017 به متوسط 2.7 درصد خواهد رسید. موضوعی که توان اقتصادی خانوارهای انگلیسی را کم خواهد کرد.

با وجود افزایش خطرات اقتصادی، سطح بیکاری انگلیس در پایین ترین میزان 11 سال گذشته، 4.9 درصد، قرار گرفته است. در همین حال افراد بسیاری نگران هستند که سطح استخدام ها در انگلیس با کاهش درآمد بسیاری از بخش ها کاهش خواهد یافت.

بر اساس پیش‌بینی های صورت گرفته، رشد اقتصاد انگلیس در سال 2017 با کاهش چشمگیری مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار