شیراز؛

دیدار مسوولان مراکز بهداشتی درمانی شیراز با رييس اداره ورزش و جوانان

با هدف ارتقای سلامت مکان های ورزشی مسوولان مراکز بهداشتی درمانی شیراز با رييس اداره ورزش و جوانان دیدار کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رييس مركز بهداشت شهداي گمنام با بیان اینکه ورزش و تحرک بدني  يكي از عوامل تاثيرگذار بر سلامت است گفت: با توجه به افزايش بيماري هاي غير واگير، لزوم تغيير نگرش در مراقبت و بهداشت، با هدف حفظ و ارتقاي سطح سلامتي، ضروري است.
علي تهمتن ادامه داد: با توجه به تاثير فعاليت بدني مناسب با شرايط بهداشتي در پيشگيري از بروز بيماري ها و با وجود جامعه پويا و با تحرک، شاهد آثار مثبت فراواني بر تمامی ابعاد زندگي فردي، اجتماعي و اقتصادي، هستیم؛ همچنین، ورزش های گوناگون در بیشتر بیماری ها، مانند فشارخون، ديابت، اضطراب و استرس، نقش پیشگیری دارد.
وی با تاکید بر رعايت ضوابط بهداشتي از جمله رعايت بهداشت فردي، بهداشت ساختمان، بهداشت ابزار و تجهيزات در اماكن ورزشي، گفت: لازم است بازرسان بهداشت محيط با همكاري اداره ورزش و جوانان به صورت ويژه بر استخرهاي شنا و مسایل مرتبط با سلامتي آب، كلر باقيمانده، ميزان PH و رعايت ضوابط ايمني، نظارت داشته باشند.
محمدحسن كيانفر با بیان اینکه استخرها يكي از اماكن ورزشي حساس هستند، یادآور شد: رعايت نشدن ضوابط بهداشتي به ویژه مسایل مرتبط با آب مي تواند منجر به بروز بيماري هاي همه گير در بين شناگران شود.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار