شیراز ؛

افزایش شمار مردان ایرانی مبتلا به دیابت

شمار مردان 45 تا 64 ساله ایرانی مبتلا به بیماری دیابت رو به افزایش است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محسن مقدمی معاون درمان و امور پیشگیری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه براثر سوء تغذیه و کم‌تحرکی شمار مردان 45 تا 64 ساله ایرانی مبتلا به بیماری دیابت رو به افزایش است گفت: بیماری دیابت نیز در زنان از همان الگوی سنی و جغرافیایی مردان تبعیت می ‌کند اما شیوع این بیماری در زنان نسبت به مردان به ‌مراتب بیشتر است.
وی خاطرنشان کرد: افرادی که قند خون آنان 100 تا 125 باشد به سمت بیماری دیابت و زیر 100 معمولی و 125 مبتلا به این بیماری هستند و خوردن غذاهای فوری، فشارخون، استعمال دخانیات، چاقی و کم‌تحرکی عامل بروز این بیماری شده است.
معاون درمان و امور پیشگیری دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: در فارس 170 هزار بیمار دیابتی وجود دارد که 37 هزار نفر از آنان را می ‌توان شناسایی کرد و با هشدار های لازم از شیوع این بیماری جلوگیری می ‌شود.
مقدمی ادامه داد: در کشور برای هر فرد دیابتی سالانه 750 دلار هزینه درمان می ‌شود و افرادی که مبتلا به این بیماری هستند اگر به ‌موقع اقدام به مداوا نکنند براثر بیماری ‌های قلبی و عروقی جان خود را از دست می ‌دهند.
وی بیان داشت: بیش از 30 درصد از افراد از داشتن بیماری دیابت خود اطلاعی ندارند و روزانه 30 دقیقه فعالیت ‌های ورزشی، خوردن غذا های سالم و مصرف سه تا پنج واحد میوه و سبزی در کاهش این بیماری تأثیر بسیاری دارد.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار