ایتالیا: در حذف تحریم ها علیه مسکو نقش تعیین کننده داشتیم

وزیر خارجه ایتالیا گفت کشورش در حذف تحریم های جدید علیه مسکو نقش تعیین کننده ای داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ 'پائولو جنتیلونی' وزیر امور خارجه ایتالیا با اشاره به حذف تحریم های جدید علیه روسیه از بیانیه نشست اروپا در بروکسل گفت: این موفقیتی برای منطق و درایت بوده و ایتالیا نقش تعیین کننده ای در حصول آن ایفا کرد.

وی در مصاحبه با روزنامه 'کوریره دلاسرا' افزود: حذف تحریم روسیه از بیانیه نشست اروپا در بروکسل، موفقیتی برای منطق و درایت بوده و ایتالیا نقش تعیین کننده ای در حصول آن ایفا کرده است.

وزیر خارجه ایتالیا یادآور شد: برای بازگشت به فرمولی که تنها 4 روز قبل به اتفاق آراء از سوی وزرای امور خارجه تصویب شده بود، در درون شورا نوعی نبرد سیاسی در گرفت. آیا این به معنای کور بودن و کر بودن در برابر وضعیت فاجعه بار حلب است؟ بالعکس. باید این سوال را مطرح کرد که آیا اعمال تحریم ها علیه مسکو بر سر وضعیت سوریه، به بمباران ها پایان خواهد داد یا خیر.

وی با تاکید بر اینکه 'تحریم نمی تواند سرپوشی برای پنهان کردن مشکلات باشد' گفت: امروز همگان با خطی مشی مبتنی بر راه حل دیپلماتیک و انتقال سیاسی، هرچند دسترسی به آن دشوار به نظر رسیده و ایتالیا همواره از آن حمایت کرده است، موافقت دارند. به همین دلیل است که ما از تلاش های 'جان کری' و 'استفان دمیستورا' پشتیبانی می کنیم.

وی گفت: فکر می کنم از سرگیری مذاکرات لوزان موید آگاهی روسیه از این امر است. در واقع، موضوع کلیدی حل مسئله جبهه النصره، سازمان متصل به القاعده، است که می بایست از مبارزان ضد دولتی تفکیک شود. در مورد این مسئله، مسکو استدلال خود را دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار