"فدریکا موگرينی" تاکید کرد،اتحاديه اروپا بايد درباره تحريم های روسيه متحد باشد

"فدریکا موگرينی"وزیر امور خارجه ایتالیا و مسئول آینده سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت اتحادیه اروپا باید در زمینه تحریم های جدید علیه روسیه متحد باشد و در غیر این صورت ممکن است به تحکیم مسکو منتهی شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه ؛ سران اتحادیه اروپا در اجلاس 30 اوت اعمال تحریم های جدید علیه روسیه را خواستار شدند. علاوه بر این، نمایندگان آنها در نشست جمعه گذشته در بروکسل نیز درباره تصویب بسته جدید تحریم ها ضد مسکو توافق کردند. اما اجرای این تحریم ها به منظور نظارت و پیگیری پیشرفت آتش بس اوکراین، به تعویق افتاده است.

"فدریکا موگرینی" در سخنانی با توجه به وجود ملاحظاتی در میان برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا در جواب این سئوال که تحریم های ضد روسیه چه زمانی باید به مورد اجرا گذاشته شود گفت: «عقل حکم می کند نخست درباره زمان بندی این تحریم ها به وحدت نظر برسیم . اگر متحد نشویم، این باعث ضعف ما و در مقابل تقویت و تحکیم روسیه خواهد شد. »
مسئول آینده سیاست خارجی اتحادیه اروپا که کشورش ریاست دوره ای این اتحادیه را برعهده دارد در ادامه افزود : «نقش ما دستیابی به اجماع و وحدت نظر است.»
 نمایندگان 28 کشور عضو اتحادیه اروپا روز چهارشنبه در مذاکراتی طولانی، بار دیگر موضوع تحریم های روسیه را در بروکسل مطرح کردند.

"موگرینی" گفت: اکنون این بحث وجود دارد که (بهترین) زمان اعمال تحریم ها با توجه به توافق آتش بس اوکراین در روز جمعه که به نظر می رسد برقرار شده است، چه موقعی باشد.
وی با توجه به این که برخی کشورهای عضو می خواهند این موضوع را به مذاکره در سطح سران ارجاع دهند تا به توافقی کلی دست یابند افزود: «اتحادیه اروپا نمی خواهد « علائم متناقضی» از خود بروز دهد به طوری که باعث تضعیف تلاش های صلح بشود.»

سران اتحادیه اروپا در اجلاس اواخر ماه گذشته، پس از آن که روسیه برای پشتیبانی از نیروهای طرفدار روسیه در شرق اوکراین، نیرو و جنگ افزارهای سنگین به این منطقه اعزام کرد، درباره ضرورت تهیه بسته دیگری از تحریم های سختگیرانه اقتصادی توافق کردند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار